سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عایق کاری کاشی و آجر با ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم

نظر

عایق کاری کاشی و آجر با ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم : ملات پایه سیلیکاتی جهت نصب و بندکشی کاشی و آجر در غلظت های بالای اسیدهایی مانند HCl، H2SO4، HNO3 و ... با دمای عملیاتی بالا مورد استفاده قرار می گیرد. این ملات ها به صورت دو جزئی، رزین و پودر، ارائه می شوند. همچنین ملات های ضد اسید پایه سیلیکاتی از انواع ملات های پایه سیلیکاتی تک جزئی بوده که پس از اختلاط با آب سخت می شوند. ملات پایه سیلیکاتی ضد اسید نیز از مقاومت حرارتی بالاتری نسبت به سایر ملات های معرفی شده برخوردار است.**>

عایق کاری کاشی و آجر با ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم

ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم یکی از محصولات منحصر به فرد و با کیفیت به حساب می آید. این نوع ملات ها از محلول سیلیکات پتاسیم و پودر ضد اسید بر پایه سیلیکا ساخته می شوند. پایداری حرارتی بسیار بالا تا دمای 900 درجه سانتی گراد یکی از ویژگی های حائز اهمیت این ملات ها می باشد. از دیگر ویژگی های خوب ملات های ضد اسید سیلیکات پتاسیم می توان به دوام و ماندگاری بسیار بالا و خاصیت ضد خوردگی عالی آنها اشاره کرد. از این نوع ملات ها در نصب و چسباندن کاشی ها و آجرهای ضد اسید، برای بند کشی کاشی ها، در پوشش سطوح در معرض مواد شیمیایی و اتاق های باتری استفاده می شود. همچنین این نوع از ملات های ضد سیمان برای استفاده در مکان هایی نظیر کارخانه های صنایع غذایی، کارخانه های کودهای شیمیایی و مخازن الکترولیز گزینه های بسیار مناسبی محسوب می شوند.

ملات پایه سیلیکاتی کاشی ملات پایه سیلیکاتی کاشی, عایق ضد اسید سیلیکاتی

ساختار و ترکیب ملات ضد اسید :

ملات ضد اسید عمدتا دارای ساختاری چند جزئی (دو یا سه جرئی) می باشد که اصولا در ساختار انها عاملی شیمیایی بکار برده می شود که با ترکیب ان با دیگر اجزا، واکنشی شیمیایی و گیرش صورت گرفته بگونه ایکه ملات حاصله دارای مقاومت شیمیایی و مکانیکی مناسبی خواهد شد. برخی از ترکیبات ملات ضد اسید به راحتی در برابر آب حل نمی گردند. این ملات ها در سه نوع زیر تولید و عرضه می گردند :

  • ملات ضد اسید سیلیکاتی (بر پایه سیلیکا)
  • ملات ضد اسید اپوکسی (بر پایه رزین اپوکسی): مناسب برای محیطهای در معرض اسید سولفوریک
  • ملات ضد اسید فوران (بر پایه رزین فورانی)
  • ملات ضد اسید پایه وینیل استر.

 ملات های ضد اسید توسط شرکت های تولید کنند با استفاده از ترکیبات مختلفی نظیر موارد زیر تولید می گردند :

  • از رزین اپوکسی بیسفنول و هاردنرهای آرمیت شده.
  • از محلول سیلیکات پتاسیم و پودر ضداسید.
  • و...

ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم، نوع دیگری از ملات ضد اسید بر پایه سیلیکات پتاسیم هست. ضعف پوشش حفاظتی ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم، شسته شدن آن در مقابل آب است؛ بنابراین نمی ‌توان از این ملات در سطوحی که در معرض شست‌وشو با آب باران یا در مجاورت آب یا در مجاورت قلیاها قرار دارند، استفاده نمود. همچنین در مواردی که اسید در مجاورت این ملات رقیق است، بهتر است از گزینه‌های دیگری برای پوشش محافظتی استفاده شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس بگیرید.