سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربرد آسفالت های حفاظتی در راه و جاده های شهری

نظر

کاربرد آسفالت های حفاظتی در راه و جاده های شهری : آسفالت حفاظتی همان ترکیب سنگ های خرد شده با قیر است که در این نوع از آسفالت اندازه سنگ ها بسیار کوچکتر است و هدف از ساخت این اسفالت حفاظت از محدوده مورد نظر است. کاربرد های این نوع آسفالت در پشت بام ها برای حفاظت و به عنوان روکش برای ایزوگام برای جلوگیری از آسیب رسیدن به آن است و یا معابری است که فشار در آنها کمتر است. مقاومت این نوع آسفالت زیاد نیست و از قیر زیادی برخوردار است.

کاربرد آسفالت های حفاظتی در راه و جاده های شهری

ترکیب قیر با مصالح سنگی که بر روی سطوح مختلف، معمولا با ضخامت 25 میلی متر اجرا می گردد را آسفالت حفاظتی می گویند. این گونه از آسفالت می تواند بر روی سطوح شنی که آماده شده و یا روسازی استفاده شود. اگر از این آسفالت برای سطح های روسازی استفاده شود، به آن پوشش آب بندی می گویند. از این مدل آسفالت در راه های فرعی و شهر هایی که میزان ترافیک آنها کم است، استفاده های زیادی می شود. عمر آسفالت های حفاظتی بین 3 تا 5 می باشد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

انواع آسفالت حفاظتی انواع آسفالت حفاظتی, رویه آسفالت سطحی

افزایش مقاومت سایشی :

یکی از کارهایی که آسفالت حفاظتی انجام می‌دهد افزایش راه‌های شنی است. همچنین ضخامت رویه شنی را کاهش می‌دهد و سنگ‌دانه‌های ریز و درشت آن را جدا می‌کند و میزان پایداری و مقاومت آن را بهبود می‌بخشد.

3. افزایش مقاومت لغزشی :

سطحی که پوشیده از آسفالت قیر زده و لغزنده است به دلیل نبودن مقاومت لغزشی، به خصوص بعد از بارندگی و زمان خیس بودن سطح راه و یا جمع شدن آب در اثر بارندگی برای کسانی که از این مسیر رفت و آمد می‌کنند، می‌تواند حوادثی را به بار آورد. انجام دادن آسفالت سطحی در این راه‌ها باعث افزایش مقاومت لغزندگی و در نهایت افزایش ایمنی ترافیک می‌گردد. استفاده از آسفالت برای راه‌سازی و احداث جاده بسیار رایج است و باید از مقاومت لغزشی مناسبی برخوردار باشد. آسفالت حفاظتی معمولا به صورت یک پوشش موقت در صنعت راهسازی مورد استفاده قرار می گیرد و از اجزای اصلی بدنه راه محسوب نمی شود. این لایه در اکثر موارد برای غیر قابل نفوذ کردن آسفالت و پیشگیری از فرسایش لایه اصلی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از آن می تواند لایه اصلی آسفالت که روی راه قرار گرفته است را تقویت نماید. اما باید حتما با گذشت 3 الی 5 سال، پروژه آسفالت گرم بر روی آن اجرا شود، زیرا پس از این مدت، عمر این آسفالت تمام می شود و ممکن است با گذر زمان به لایه اصلی آسفالت صدمه وارد شود. این آسفالت برای مرحله به مرحله ساخته شدن یک راه و یا به عنوان یک رویه آسفالتی که در آینده تقویت شود، مناسب می باشد و تا زمانی که لایه های بعدی بر روی آن اجرا شوند، سطح خوبی را به وجود خواهد آورد.