سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین عایق برای سقف و نکات اجرای آن

نظر

بهترین عایق برای سقف و نکات اجرای آن : مواد عایق به دلیل تاثیر بالا بر کاهش مصرف انرژی و همچنین حفاظت در برابر انواع خوردگی ها نقش بسیار مهمی در صنعت ایفا می کند و بازه گسترده ای از انواع مواد و ترکیبات را در صنایع گوناگون در بر می گیرد. به طور کلی عایق ها پنج دسته مهم عایق های گرمایی یا حرارتی، عایق های رطوبتی، عایق های الکتریسیته، عایق های شیمیایی و عایق های زیستی را شامل می شوند.

بهترین عایق برای سقف و نکات اجرای آن

وجود رطوبت به مرور زمان می تواند قسمت های مختلف ساختمان را فرسوده کرده و به آن ها آسیب برساند. به همین دلیل برای آب بندی کردن قسمت های مختلف ساختمان، از عایق رطوبتی استفاده می کنند. عایق بندی رطوبتی در هر قسمتی از ساختمان که ممکن است رطوبت به آن جا نفوذ کند انجام می شود.جهت عایق کاری بخش های مختلف ساختمان به خصوص پشت بام نکاتی باید مد نظر قرار گیرند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهد شد.

  • سطح مورد نظر باید عاری از هرگونه گرد و خاک، رطوبت و چربی باشد.
  • هنگام بتن ریزی در قسمت های مختلف ساختمان می توان مواد عایق رطوبتی ویژه ای را به صورت پودر یا مایع به بتن اضافه کرد و بدین ترتیب بتن را در برابر آب و رطوبت مقاوم کرد.
  • در بام های سبز معمولا کف بام را در محل باغچه ها، با ورق مسی یا گالوانیزه با شیب کافی و نیز دو لایه عایق رطوبتی مناسب می پوشانند.عایق رطوبتی سقف عایق رطوبتی سقف, اجرای عایق بندی سقف
  • در عایق کاری رطوبتی سقف متداول است که قیری که در بام ساختمان به عنوان ایزولاسیون رطوبتی استفاده می گردد به وسیله آسفالت و یا فرش موزائیک پوشانده می شود. آسفالت پشت بام که ماده ای با خلل و فرج حدود 5 درصد است خاصیت عایق ندارد بلکه محافظ در مقابل تشعشعات ضعیف اتمی روی عایق است.
  • اجرای عایق بام باید در فصول خشک سال انجام پذیرد. چنانچه این کار در مناطق پر باران صورت گیرد، باید از کم بودن میزان رطوبت داخل بتن یا پرلیت روی بام اطمینان حاصل کرد.
  • کنج های 90 درجه نقطه ضعفی برای عایق های رطوبتی می باشند. بنابراین قبل از شروع به کار باید در این کنج ها با ملات پخی ایجاد کرد.
  • پس از اتمام کار نوبت به مرحله آزمایش می رسد. ناودانی ها بسته می شوند و بر روی بام به مدت 24 ساعت آب می اندازند تا از عدم نشت آب اطمینان حاصل شود.

جهت اطلاع از فروش محصول و اجرای خدمات عایق بندی با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.