سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تهیه مخلوط آسفالتی پایدار با امولسیون دیرشکن

نظر

تهیه مخلوط آسفالتی پایدار با امولسیون دیرشکن : امولسیون های قیری از نظر سرعت شکسته­ شدن به سه دسته تندشکن(RS )، کندشکن(MS)، دیر شکن (SS ) و از نظر بار الکتریکی ذرات معلق قیر به سه نوع کاتیونیک ،آنیونیک و غیر یونی طبقه ­بندی می ­گردند. از آنجاییکه امولسیفایرها مواد شیمیایی با سطح فعال هستند پس بار الکتریکی امولسیون را مشخص می ­نمایند. در تهیه امولسیون قیری، مقدار جزئی از این ماده شیمیایی به منظور تسهیل در تشکیل گلبولهای قیر و تعلیق پایدار به آن اضافه می­شود. اکثر بیندر های مورد استفاده در آسفالت های سطحی که از امولسیون در آنها استفاده شده است کاتیونیک می ­باشند، بدین معنی که ذرات قیر در این امولسیونها دارای بار مثبت می­ باشند.

تهیه مخلوط آسفالتی پایدار با امولسیون دیرشکن

یون های مثبت که در این امولسیون ذرات قیر را احاطه کرده ­اند در تماس با مصالح سنگی به آنها چسبیده و ذرات قیر را به مصالح می ­چسبانند، شروع جذب قیر آغاز شکست امولسیون می ­باشد. با شروع شکست، ذرات قیر به مصالح و به یکدیگر چسبیده و بزرگ و بزرگتر می ­شوند. این فرآیند با تراکم مصالح و یا استفاده از مواد تسریع ­کننده شکست سریع تر روی می ­دهد.

آسفالت قیری سرد آسفالت قیری سرد, مخلوط امولسیون دیر شکن

 امولسیون های قیری دیرشکن :

امولسیون های قیری دیرشکن برای تهیه مخلوط آسفالتی پایدار طراحی می شوند، یعنی پس از تماس امولسیون قیری با مصالح سنگی، پایداری زیادی خواهند داشت. این گروه امولسیون ها با مصالح سنگی با دانه بندی پیوسته و درصد ریزدانه زیاد به کار می روند این نوع امولسیون های قیری کارایی طولانی مدت دارند. بگونه ای که از مخلوط شدن کامل آنها با مصالح سنگی با دانه بندی پیوسته اطمینان حاصل می شود. همه امولسیون های قیری دیرشکن کندروانی پایینی دارند و می توان آنها را با آب رقیق کرد. امولسیون های قیری دیرشکن رقیق شده را می توان در عملیات اجرایی اندود سطحی، آب بندی و پوشش سطح روسازی و غبار نشانی راه های خاکی و شنی بکار برد. انعقاد ذرات قیر این امولسیون ها کاملاً به تبخیر آب آن بستگی دارد. لذا اگر در مخلوط هایی مانند دوغاب آب بندی بکار می
روند و لازم است که سرعت شکست تندتر باشد، می توان سیمان پرتلند یا آهک هیدراته به آن اضافه نمود. این امولسیون های قیری در مخلوط های مصالح سنگی با دانه بندی پیوسته، اساس قیری، تثبیت خاک، مخلوط های آسفالت سطحی و دوغاب آب بندی مصرف می شوند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.