سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاوره عایق کاری سطوح مختلف در برابر خوردگی

نظر

مشاوره عایق کاری سطوح مختلف در برابر خوردگی : استفاده از آرماتورهای ضد زنگ و نیز آرماتورهای با الیاف پلاستیکی یکی از این روش ها است که به علت گرانی آن هنوز کاملا توسعه نیافته است. به علاوه عملکرد دراز مدت این مواد باید پس از تحقیقات روشن گردد. از روش های دیگر کاربرد حفاظت کاتدیک در بتن می باشد با استفاده از جریان معکوس با آند قربانی شونده می توان محافظت خوبی برای آرماتورها ایجاد نمود. این روش نیاز به مراقبت دائم دارد و نسبتا پرخرج است ولی روش مطمئنی می باشد. برای محافظت آمارتور در مقابل خوردگی، چند سالی است که از آرماتور با پوشش اپوکسی استفاده می شود. تاریخچه مصرف این آرماتورها بویژه در محیط های خورنده نشان می دهد که در بعضی موارد این روش موفق و در پاره ای ناموفق بوده است.

مشاوره عایق کاری سطوح مختلف در برابر خوردگی

به هر حال اگر پوشش سالم بکار گرفته شود با این روش می توان حدود 10 تا 15 سال خوردگی را عقب انداخت. استفاده از ممانعت کننده ها و بازدارنده های خوردگی بتن نیز به دو دهه اخیر برمی گردد. پرایمر زینک ریچ معمول ترین پرایمر در پوشش های ضد خوردگی است و مهمترین لایه جهت مقاومت در برابر خوردگی فلزات می باشد. لایه پرایمر باید بر روی سطح فلزی تمیز اجرا شود. این لایه جهت ایجاد چسبندگی برای لایه های بعدی نیز مناسب است. در حال حاضر پوشش پلی یورتان بهترین گزینه جهت استفاده به عنوان تاپ کوت پوشش محافظ در برابر خوردگی فلزات می باشد که در برابر رطوبت، نور خورشید و آلودگی مقاوم است. پوشش های پلی یورتان قابل اشتعال نیستند و امروزه به صورت حرفه ای، کارآمد و موثر اجرا می شوند.

مواد ضد خوردگی برای سطوح مواد ضد خوردگی برای سطوح, پوشش های ضد خوردگی

پوشش های GRP تولید شده از رزین های پلی استر:
از جمله ابتدایی ترین پوشش هایی بودند که در مخازن ذخیره، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار گرفتند. رزین های پلی استر در برابر اسیدها، بازها و حرارت خشک از مقاومت خوبی برخوردارند و از جمله رزین های مقرون به صرفه به شمار می روند.

پوشش های GRP تولید شده از رزین های وینیل استر:
جایگزین مناسبی برای پوشش های GRP تولید شده از رزین های پلی استر خصوصاً در مواردی مقاومت شیمیایی مورد نیاز است، می باشند. این پوشش ها دارای مقاومت شیمیایی بالا، چسبندگی خوب و دارای خاصیت ارتجاعی می باشند.

پوشش های GRP تولید شده از رزین های اپوکسی :
از مقاومت شیمیایی بالایی برخوردارند. این رزین دارای کمترین میزان چروکیدگی در زمان پلیمر شدن نسبت به سایر رزین ها می باشد. این رزین ها دارای خاصیت چسبندگی بالا به سطح پوشش داده شده و به الیاف می باشد و معمولاً کامپوزیت های تولید شده از این رزین دارای استحکام مکانیکی فوق العاده ای باشند. از دیگر مزیت های پوشش های GRP تولید شده از رزین های اپوکسی می توان به کاربری آسان، قابلیت پوشش دهی مجدد، بوی کمتر اشاره کرد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.