سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربرد پوشش نانو پلیمر جهت آببندی مخازن صنعتی

نظر

کاربرد پوشش نانو پلیمر جهت آببندی مخازن صنعتی : در آب بندی استخر و مخازن آب باید به این نکته توجه داشته باشید در برخی موارد استخرها و مخازن آب با درزهای انبساطی طراحی و اجرا شده اند. در صورتی که در استخر و مخزن آب درزهای انبساط طراحی و اجرا شده باشد، می بایست به منظور آب بندی درز انبساط  از یک درز بند الاستیک با انعطاف پذیری مناسب استفاده کرد.

کاربرد پوشش نانو پلیمر جهت آببندی مخازن صنعتی

معمولا استفاده از ماستیک پلی یورتان جهت آب بندی درز انبساط مخازن به دلیل داشتن خاصیت الاستیسیته بالا بهترین گزینه است. در برخی موارد کارفرما مایل به  استفاده از ماستیک قیری سرد اجرا جهت پر نمودن این درزهای انبساط می باشد ولیکن با توجه به مقاومت چسبندگی و شیمیایی پایین این ماستیک ها استفاده از آن به ویژه در مخازن آب شرب توصیه نمی گردد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق بندی انواع مخزن عایق بندی انواع مخزن, آببندی با نانو پلیمر

عایق رطوبتی MCI یک عایق رطوبتی جدید می باشد که علاوه بر داشتن رزین های آب بند در ساختار جزء مایع با حضور نانو ذرات موجود در خود کمک فراوانی به آب بندی مخازن آب بتنی و فلزی می کند. از این رو عایق رطوبتی MCI علاوه بر این که یک عایق رطوبتی پلیمری و یا به قولی یک آب بند پلیمری است، می توان به عنوان یک عایق نانو نیز از از آن یاد کرد. یکی از تفاوت های بارزی که عایق های نانو موجود با عایق رطوبتی MCI دارند، بی رنگ بودن عایق های نانو موجود در بازار است. یعنی پس از اجرای این دست از عایق های رطوبتی شما رنگی روی سطح نمی بینید. معمولا این عایق های رطوبتی یا بر پایه رزین بوده که یک لایه نازک بر روی سطح ایجاد می کنند که دوام زیادی در دراز مدت ندارد و یا بر پایه مواد آبگریزی مانند سیلیکون ها بوده که بیشتر به داخل سطوح سازه نفوذ نموده و سازه را آبگریز می کنند نه آب بند. در صورتی که عایق رطوبتی MCI علاوه بر داشتن نانو ذرات آب بند با ایجاد یک پوشش محافظ با ضخامت 1/5 تا 2 میلی متر موجب آب بندی کامل سطوح دیواره استخر شده و آن را در برابر نفوذ آب کاملا آب بند می کند.جهت آماده سازی محل اجرای عایق کاری باید سطح مورد نظر از کلیه مواد ضعیف، گرد و غبار، روغن قالب، رنگ، گل و … عاری گردد. به طور کلی سطح باید از هر گونه موادی که مانع چسبندگی است پاک سازی شود. بتن های شکسته و تخریب شده باید پیش اجرای پوشش ترمیم شده، و همچنین بتن و ملات های ضعیف برداشته شود. سطح کار باید صاف و بدون تخلخل باشد. ترک های استاتیک باید با استفاده از ملات حاوی چسب لاتکس و یا ترمیم شونده پایه سیمانی تعمیر و پر شود.