سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اجرای عایق صوت و حرارت سطوح مختلف

نظر

اجرای عایق صوت و حرارت سطوح مختلف :  تغییرات دما و نفوذ صدا بین بخش‌های مختلف ساختمان، از مشکلات رایج در بناهاست. موردی که ‌به‌ویژه در آپارتمان‌های مسکونی دردسرهای زیادی ایجاد و آسایش افراد را مختل می‌کند. در سال‌های اخیر کاربرد عایق‌های صدا یا اکوستیک توانسته این مشکل را تاحد زیادی کاهش دهد. عایق‌بندی صوتی ساختمان، اغلب توسط مصالح جاذب صدا و پنل‌های ویژه این کار صورت می‌گیرد. این موارد علاوه بر آرامش بخشیدن به محیط زندگی، در ساخت اتاق‌های مخصوص و استودیوهای صدابرداری نیز بسیار پرمصرف هستند. کاربرد عایق‌های صدا در کف، سقف و دیواره بناها متداول است.

اجرای عایق صوت و حرارت سطوح مختلف

با گذشت زمان و پیشرفت جوامع بشری و افزایش جمعیت آلودگی صوتی نیز بیشتر و بیشتر می شود. روش های مختلفی برای عایق کاری محیط زندگی وجود دارد که هر کدام هزینه های قابل توجهی را در پی دارند. اما استفاده از فوم عایق صوتی مناسب ترین روش برای این منظور است. صداگیر فوم برای پنجره و هم برای درب و قسمت های مختلف منزل استفاده می شود. عایق صدا نوارهای ساخته شده از پشم معدنی، پشم سنگ و فایبرگلاس است که به گونه ای طراحی شده است که در قسمت شکاف دیوارها قرار بگیرد. آن‌ها جلوی فضایی را که باعث انتقال صدا می‌شود را می‌گیرند. راه حل تمام این مشکلات گاهی از چیزی که فکر می کنید هم راحت تر است. استفاده از عایق صوتی می تواند تمام این مسائل را بر طرف کند. ر واقع، مواد عایق صدا بی‌شماری وجود دارد که می‌توان از بین آنها برای کاربردهای مختلف انتخاب کرد. برخی از آنها مناسب‌تر یا مؤثرتر از سایرین هستند که تا حد زیادی به نوع صدای ایجاد شده، منبع صدا، ساختار ساختمان، ساخت دیوار و عوامل کلیدی مختلف دیگر بستگی دارد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

انواع فوم عایق صدا انواع فوم عایق صدا, عایق کاری صوتی سطوح

برای درک مواد عایق صوت و نحوه عملکرد آنها، ذکر این نکته ضروری است که صدا نوعی انرژی است. صوت از منبعی حرکت می کند و در طول مسافتی که طی می کند هرگاه به هوا و اجسام در مسیر خود برخورد کند باعث ارتعاش می شود. این امواج صوتی سپس به گوش گیرنده می رسد و مغز را تحریک می کند. مواد عایق صدا برای کاهش فشار صوتی ایجاد شده از منبع به گیرنده به کار می روند. این نوع از عایق، حداقل عمق برای سازه‌های موجود مانند دیوارها و سقف را دارد. از دیگر مزایای آن، می‌توان به نصب آسان و ماندگاری طولانی این عایق صوتی اشاره کرد؛ مانند هر عایق دیگری، عایق صوتی آکوستیک نیز از معایبی برخوردار است. از جمله این معایب این است که برخی، نسبتاً سنگین و گران‌تر هستند، اما به قول معروف، شما همان‌قدر که هزینه می‌کنید، دریافت می‌کنید.