سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اجرای ملات فوم بتن در ساخت ساختمان ها

نظر

اجرای ملات فوم بتن در ساخت ساختمان ها : فوم بتن ملاتی است که در فرآیند ساخت و تهیه‌ی آن از آب، سیمان، فوم کفزا (ماده‌ای شیمیایی یا بر پایه پروتئین حیوانی از شاخ یا سم حیوانات) و ماسه بادی یا ماسه نرم استفاده می‌شود. وزن مخصوص بسیار پایین و عایق صوتی و حرارتی بودن فوم بتن آن را به عنوان یک روش آسان، سریع و مناسب برای اجرا و عملیات تبدیل نموده است. البته شاید ذکر این نکته که قیمت تمام شده‌ی تهیه‌ی فوم بتن کمی ارزان‌تر از روش سنتی (بتن با پوکه) است. فوم بتن در منابعی به عنوان بتن سبک نیز شناخته می‌شود. علاوه بر این به صورت کلی می‌توان گفت فوم بتن پوشش جدیدی است که عمر چندانی در صنعت سیمان و ساختمان ندارد. از این رو در این مقاله بر آن شدیم تا اطلاعات جامع و کاملی را از آن در اختیرا شما قرار دهیم.

اجرای ملات فوم بتن در ساخت ساختمان ها

همان گونه که در ابتدای این گزارش گفتم، فوم بتن در تعدادی از منابع به نام بتن سبک معروف است. بتن سبک، از ترکیب آب، سیمان، کفزا، ماسه بادی یا ماسه نرم ساخته و پرداخته می‌شود. از ویژگی‌های این بتن متخلل بودن است. این ویژگی به بتن کمک می‌کند که عایق خوب حرارتی و صوتی باشد. نکته‌ی مهم در این فرآیند وزت نهایی بتن در هر متر مکعب است. وزن این بتن، بنا بر طرح اختلاط مواد تشکیل دهنده می‌تواند وزنی بین 400 تا 1700 کیلوگرم در هر متر مکعب را داشته باشد. فوم بتن که به عنوان بتن سبک سلولی (CLC) نیز شناخته می شود، یک مصالح ساختمانی سبک وزن و همه کاره است.

عایق شیب بندی فوم بتن بام عایق شیب بندی فوم بتن بام, شیب بندی بام با فوم بتن

با مخلوط کردن یک چسب سیمانی (معمولاً سیمان پرتلند یا خاکستر بادی)، آب و یک کف پایدار که با وارد کردن هوا به مخلوطی از آب و یک عامل کف‌ساز تولید می‌شود، ایجاد می‌شود. فوم به عنوان یک عامل مکانیکی و جذب کننده هوا عمل می کند و حباب های هوای کوچکی را در ماتریس بتن ایجاد می کند. فوم مورد استفاده در فوم بتن معمولاً با مخلوط کردن یک عامل کف کننده با آب با استفاده از یک مولد فوم تولید می شود. این فوم از حباب های ریز و پایدار با نسبت بالایی از هوا تشکیل شده است. هنگامی که این فوم به مخلوط سیمانی اضافه می شود، به طور یکنواخت در سراسر مخلوط پخش می شود و ساختار سلولی را تشکیل می دهد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.