سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه عایق بندی سقف های شیروانی و شیب دار

نظر

نحوه عایق بندی سقف های شیروانی و شیب دار : عایق سقف سوله، انواع مختلفی دارد؛ عایق آتش، حرارتی، رطوبتی و صوتی از جمله انواع عایق‌ها است که هرکدام عملکرد متفاوت و منحصر به فرد خود را دارد. مثلا عایق بندی آتش، ساختمان را در برابر آتش سوزی مقاوم می‌کند. عایق حرارتی از نفوذ یا خروج حرارت، عایق رطوبت از جذب رطوبت و عایق صوتی که از عبور هرگونه صدا و صوتی جلوگیری خواهد کرد. عایق پشم شیشه که با الیاف معدنی تولید می‌شود به عنوان عایق، رطوبت حرارت و صوت در بسیاری از سازه‌ها از آن استفاده می‌ شود. نوع دوم از عایق‌بندی رایج، پشم سنگ است. این محصول به نسبت مورد قبلی مقاومت بیشتری در برابر دما و حرارت دارد. به گونه ای که تا دمای 1200 درجه سانتی گراد را تحمل می کند. از همین رو علاوه بر کاربرد در صنعت ساختمان در دیگر صنایع پالایشگاه، نفت و گاز هم مورد کاربرد قرار می‌گیرد. 

نحوه عایق بندی سقف های شیروانی و شیب دار

اینکه برای عایق بندی سقف شیروانی از چه چیزی استفاده کنیم و بهترین روش این کار چیست یکی از رایج‌ترین سوالات کاربران به‌شمار می‌رود. عموما سقف‌های شیروانی شیب‌دار از نوع رزین آکریلیک به‌صورت تک جزئی ساخته و به بازار عرضه می‌شود. در زمان استفاده از این محصول باید آن را به‌خوبی با کمک آب رقیق کنید تا بتوانید آن را به‌صورت دقیق و کامل روی سقف به‌کار بگیرید. در عین حال یکی دیگر از روش‌ها کاربرد لایه‌‌های مش است که به بالا بردن ضخامت سقف کمک می‌کند. لایه‌های مش لایه‌های عایق ساخته‌ شده از جنس پلی اتیلن و فایبر گلاس هستند که گزینه‌ای مناسب برای محافظت از سقف‌های شیروانی محسوب می‌شوند و مقاومت آن را به‌طرز قابل توجهی بالا می‌برند. عایق بندی زیر سقف شیروانی به‌‌کمک لایه‌های مش نه تنها به ماندگاری سقف کمک می‌کند بلکه استحکام آن در برابر عوامل بیرونی از جمله رطوبت را به‌خوبی حفظ خواهد کرد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق های رطوبتی سقفی عایق های رطوبتی سقفی، عایق بندی سقف شیروانی

فوم‌ها از دیگر عایق‌هایی هستند که کارایی خوبی در صنعت عایق‌بندی دارند. انواع فوم شامل فوم پلی استایرن، پلی یورتان و فوم الاستومری می‌باشد که به صورت ورقی و یا رولی در بازار موجود است. اما برای پوشش سقف سوله، می‌توان با در نظر گرفتن موارد مختلف از انواع عایق‌ها استفاده کرد، مثلا استفاده از عایق پاششی، سرعت اجرای بسیار بالایی دارد و در سطوح گسترده، معمولا از عایق‌های پاششی استفاده می‌شود.