سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش اجرای تهیه قیر امولسیون آب بندی

نظر

روش اجرای تهیه قیر امولسیون آب بندی : امولسیون‌های قیری مخلوطی از قیر و آب است که به کمک ماده امولسیون ساز ساخته می‌شود. در این مخلوط قیر در آب حل نشده و بلکه به صورت گلبول‌هایی بسیار ریز در آب شناور است‌. در بعضی موارد ممکن است همراه با ماده امولسیون ساز، ماده پایدار کننده نیز استفاده شود. رنگ امولسیون قیری قبل از مصرف، قهوه‌ای است و بعد از شکستن به رنگ سیاه قیر تبدیل می‌شود. امولسیون‌های قیری از نوع فاز معلق به دو دسته آب در روغن و روغن در آب تقسیم می‌شود. امولسیون‌های قیری عمدتاً از نوع امولسیون‌های روغن در آب هستند که قیر در فاز آب پراکنده است.

روش اجرای تهیه قیر امولسیون آب بندی

روش دوم برای تهیه قیر امولسیون، روش امولسیون حلقوی نام دارد. در این روش، قیر به صورت جامد به همراه مواد امولسیفایر (مانند بیتومین و آمونیوم نیترات) در یک محلول آبی حل می‌شود. سپس این محلول به وسیله پمپ یا سیستم هیدرولیک به یک آسیاب امولسیفایر منتقل می‌شود. در آسیاب امولسیفایر، مواد امولسیفایر و قیر به صورت مکانیکی مخلوط می‌شوند تا یک امولسیون یکنواخت تشکیل شود. در هر دو روش، هدف نهایی تهیه قیر امولسیون است، که می‌تواند در بسیاری از کاربردها از جمله روکش راه‌ها، ضدآب کردن سطوح و محافظت در برابر خوردگی استفاده شود. روش امولسیون حلقوی نیاز به تجهیزات خاصی دارد. امولسیون مخلوطی از دو مایع غیر امتزاج است که یکی از این مایعات به صورت ذرات ریز در مایع دیگر معلق است. مایع معلق شده (فاز داخلی یا فاز غیر پیوسته) مایعی است که به صورت ذرات بسیار ریز در داخل مایع دیگر به عنوان فاز خارجی (پیوسته)‌ شناور شده است. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق رطوبتی قیر عایق رطوبتی قیر, اجرای عایق قیر

امولسیون‌ها به لحاظ نوع فاز معلق به دو دسته آب در روغن و روغن در آب تقسیم می‌شوند. در امولسیون‌ها به روش‌های مختلف می‌توان مشخص نمود که کدام فاز پیوسته و کدام فاز غیر پیوسته است‌. به عنوان مثال در امولسیون روغن در آب، روغن فاز غیر پیوسته و آب فاز پیوسته است.‌ بالعکس در امولسیون آب در روغن، آب، فاز غیر پیوسته و روغن فاز پیوسته را تشکیل می‌دهد. امولسیون‌های قیری ناپایدار روی سطح مصالح بسیار سریع شکسته می‌شوند و یک لایه بسیار نازک قیر را به جای می‌گذارند. مصرف عمده آنها در آب بندی با مصالح سنگی، آب بندی با ماسه، آسفالت‌های سطحی و ماکادام نفوذی است. امولسیون‌های قیری تندشکن برای آنکه در سطح راه جاری نشوند، از کند روانی بالایی برخوردار هستند.