سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین کاربرد نانو لوله های کربن ساختمان

نظر

بهترین کاربرد نانو لوله های کربن ساختمان : نانو لوله ها از جمله تکنولوژی های جدید در زمینه نانو هستند که کارایی آنها به مراتب بیشتر از مواد و لوله های معمولی و جایگزینی بسیار خوب برای آنها هستند. نانولوله های کربنی از گرافن های نازک در هم تنیده تشکیل شده اند و در حالت کلی به دو صورت تک دیواره و چند دیواره موجود هستند. از جمله خواص مهم نانولوله ها ی کربنی، حساسیت بالا به تغییر نیروها، ضریب تحرک الکتریسته بالا، چگالی سطحی بالا، استحکام و مقاومت کششی بالا هست و در صنایع مهمی مانند تقویت کننده های کامپوزیت، نمایشگر تشعشعات میدانی، صنعت الکترونیک، پزشکی، صنعت نفت، ساختمان و تصفیه آب به کار می روند.

بهترین کاربرد نانو لوله های کربن ساختمان

نانو تیوب های کربنی بدلیل خواص مکانیکی خاص خود، می توانند بسیار در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار بگیرند. یکی از این استفاده ها، تولید فیبرهای نانولوله های کربنی است که برای کاربردهای مختلفی می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. با ورود این فیبرها درون مصالح ساختمانی، خواص مکانیکی آنها بهبود خواهد یافت. با استفاده از نانولوله های کربنی و تولید کامپوزیت های مختلف، می توان خواص مصالح ساختمانی را بهبود بخشید. رفتار مکانیکی نانو لوله های کربنی به عنوان یکی از بهترین فیبرهای کربنی ای که تا کنون ساخته شده اند، بسیار شگفت انگیز است. فیبرهای کربنی معمول دارای مقاومتی تا 50 برابر مقاومت مخصوص (نسبت مقاومت به چگالی) فولاد هستند و از طرف دیگر تقویت کننده های خوبی در برابر بار در کامپوزیت ها هستند. بنابراین نانولوله ها یکی از گزینه های ایده آل در کاربرد ساختمانی هستند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

نانو لوله های کربنی نانو لوله های کربنی, انواع نانو لوله در صنایع

نانو لوله­‌ها جدای از خواص الکتریکی خود که از گرافن ­ها به ارث می‌برند، خواص حرارتی و مکانیکی منحصر به فردی هم داشته که برای تولید مواد جدید جذاب می‌گردند:

  • مقاومت کششی مکانیکی آنها می‌تواند تا 400 برابر فولاد باشد.
  • وزن بسیار پایین. چگالی آنها با یک ششم همان حجم فولاد برابری دارد.
  • رسانای بیشتر گرمایی آنها از الماس.
  • نسبت طول به قطر بیشتر از 1000. به زبان ساده، نسبت به طولشان بسیار نازک هستند.
  • مانند گرافیت‌ها از نظر شیمیایی پایدار ی داشته و در برابر هرگونه تاثیر شیمیایی تقریباً مقاومت می‌کنند. مگر اینکه تحت دما و اکسیژن زیاد قرار بگیرند. همین باعث مقاومت بالای آنها در برابر خوردگی می‌شود .
  • قابلیت افزایش هدایت جریان تونلی.
  • فضای خالی میانی آنها با نانو ذرات متنوعی می‌تواند پر شود. این مواد داخل، از محیط بیرون کاملاً جدا و حایل می‌گردند. این مشخصه مخصوصاً برای نانو پزشکی و رساندن داروها به بخش خاصی از بدن بکار می‌روند.

تمام این خواص نانو لوله‌های کربنی، آنها را برای بهره‌برداری‌های متفاوت کاملاً ایده آل می‌ سازد.