سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اجرای انواع آسفالت های سطحی تک لایه ای

نظر

اجرای انواع آسفالت های سطحی تک لایه ای  : آسفالت معمولی به عنوان مخلوطی از سنگدانه‌های معدنی و یا سنگدانه‌های نفتی با یک ماده چسبنده (بیتومن) تهیه می‌شود. این مخلوط به عنوان لایه روکار جاده استفاده می‌شود.آسفالت های حفاظتی معمولاً از یک مخلوط خاص به نام “آسفالت حفاظتی” یا “آسفالت مودیفاید” تشکیل شده است. این ماده معمولاً شامل بیتومن مودیفاید و مواد مضاف برای مقاومت در برابر عوامل محیطی است.عمر مفید آسفالت معمولی معمولاً کمتر از آسفالت حفاظتی است. این نوع آسفالت در مقابل عوامل محیطی مانند تغییرات دمایی، باران، و ترافیک سنگین آسیب‌پذیرتر است.آسفالت حفاظتی باعث افزایش عمر مفید سطوح جاده‌ای می‌ شود.

اجرای انواع آسفالت های سطحی تک لایه ای

آسفالت های سطحی تک لایه ای یا چند لایه ای نیز از انواع آسفالت های حفاظتی می باشند. در آسفالت سطحی تک لایه ای، قیر امولسیونی را بر روی سطح راه پاشیده، بلافاصله قشر نازکی از مصالح سنگی تقریباً یک اندازه بر روی آن پخش و غلتک زده می شود. برای آسفالت سطحی چند لایه ای، این عمل دو یا سه بار تکرار می گردد و در هر مرحله اندازه مصالح سنگی کوچکتر می شود بگونه ای که حداکثر اندازه مصالح سنگی در هر مرحله، حدوداً نصف اندازه مصالح سنگی مرحله پیشین است. ضخامت آسفالت سطحی تقریباً برابر حداکثر اندازه ذرات مصالح سنگی مصرفی در اولین لایه می باشد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

‌اندود سطحی ‌اندود سطحی, انواع آسفالت های حفاظتی

موارد استفاده آسفالت های سطحی(حفاظتی):

از کاربردهای آسفالت سطحی میتوان به موارد ذیل اشاره کرد و بایستی مورد توجه قرار گیرد.
• برای زنده کردن لایه های فرسوده، رویه هوازده و عریان شده از آسفالت های حفاظتی یک یا چند لایه استفاده می شود.
• آسفالت سطحی باید از لحاظ اقتصادی برای تمامی فصول و از لحاظ سبک و سنگین بودن ترافیک مورد بررسی قرار گیرد.
• تامین یک لایه ضد آب که باعث جلوگیری از نفوذ رطوبت به لایه های زیرین شود حائز اهمیت است.
• در آسفالت های قدیمی که دارای ترک های سازه ای و ترک های حرارتی می باشند استفاده از آسفالت های سطحی باعث توقف یا کاهش  سرعت رشد ترک ها شده و امکان سرویس دهی روسازی را تا زمان بازسازی و اجرای روکش فراهم می کند.
• رویه آسفالت هایی که به علت قیرزدگی یا سایش سنگدانه ها، سطح صاف و لغزنده پیدا کرده اند با استفاده از مصالح سخت و تیز گوشه  قابل اصلاح هستند تا به سطحی با اصطکاک مناسب برسند.
جهت استفاده از آسفالت های سطحی، سطح زیرین باید از نظر سازه ای سالم باشد و بستری محکم و مناسب داشته باشد و قشر اساس و زیر اساس از عملکرد مناسبی برخوردار باشد.