سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش های نصب انواع فوم های الاستومری حرارتی

نظر

روش های نصب انواع فوم های الاستومری حرارتی : مواد عایق سلول بسته مقاومت بسیار عالی در مقابل عبور بخار آب از خود نشان می دهند به طوری که پس از نصب به هیچ گونه حائل بخار یا آب دیگری نیاز نیست. مقاومت زیاد در مقابل بخار، به همراه خاصیت تابش بالای لاستیک اجازه می دهد که مواد الاستومری، انعطاف پذیر و با ضخامت نسبتاً کمی از چگالش سطحی جلوگیری کنند. در نتیجه از این گونه مواد به مقدار قابل توجهی در سیستم های سرمایشی گرمایشی، لوله کشی ها، تهویه مطبوع و سیستم های صنعتی استفاده می شوند. قیمت عایق الاستومری گرچه نسبت به پشم سنگ و یا پشم شیشه گران تر هستند ولی به دلیل بی نیاز بودن از پوشش مضاعف برای کاربردهای با دماهای پایین و بالا مقرون به صرفه بوده و به دلیل ضریب انتقال حرارت پایین و انعطاف پذیری بسیار بالا کاربردهای بسیاری در صنایع تهویه مطبوع، بیمارستانی و دارویی، حمل و نقل، نفتی و … را دارند.

روش های نصب انواع فوم های الاستومری حرارتی

روش های عایق کردن برای جلوگیری از هدر رفت حرارت، بسیار زیاد است. در این زمینه از تجهیزات مختلفی استفاده می شود؛ به عنوان مثال پشم شیشه، پشم سنگ و … از پرکاربردترین این تجهیزات هستند. یکی از تجهیزات نوین در این زمینه که به تازگی مورد توجه زیادی قرار گرفته است، فوم الاستومری است. این متریال به دلیل کاربرد بسیار بالا در زمینه عایق حرارتی، یکی از تجهیزات اصلی ساختمان سازی محسوب می شود. کاربرد بیشتر این نوع فوم، در سیستم های تهویه مطبوع و همچنین تأسیسات سرمایشی دیده می شود. این فوم به دلیل ساختار سلول مانندی که دارد، مقاومت بالایی در برابر رطوبت از خود نشان می دهد و مانع خوبی برای جلوگیری از نفوذ بخار است. یکی دیگر از کاربردهای این محصول، استفاده از آن برای سرد نگه داشتن لوله های جریان آب سرد است. فوم های رولی به دلیل عایق بودن در برابر حرارت، در سیستم های تبرید مورد استفاده قرار می گیرند و مانع از انتقال هوای گرم به داخل لوله های سرد می شوند. این ویژگی باعث می شود که فوم های الاستومری در بخش های مختلفی مانند مخزن های آب، لوله های آب، سیستم های چیلر و … کاربرد داشته باشند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق های الاستومری عایق های الاستومری, خرید عایق حرارتی صوتی

به طور کلی فوم های الاستومری با توجه به شکل ساخت و کارایی که دارند، به دو دسته رولی و لوله ای تقسیم بندی می شوند. فوم های رولی که به آنها فوم های الاستومری ورقه ای گفته می شود، بیشتر برای نصب روی دیوارهای خارجی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گرد تا از این طریق، مانع ردوبدل شدن حرارت شود. فوم رولی خود دارای چندین نوع است که شامل عایق رولی ساده، عایق روکش دار و بدون روکش، عایق رولی شانه تخم مرغی، عایق پروتکت بلک و عایق رولی پشت چسب دار ساده می شود.