سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایای اجرای فوم تزریقی آب بندی پلی یورتان

نظر

مزایای اجرای فوم تزریقی آب بندی پلی یورتان : پلی یورتان ها یک عایق پلیمری و حرارتی شناخته شده هستند که انواع مختلفی دارند و در شکل های متنوعی از جمله تخته ای، بلوکی، لوله پیش ساخته، اسپری، تزریق و ماستیک های گرم و سرد عرضه می شوند. عموما عایق های پلی یورتان در دو حالت کلی مایع و جامد در فرآیند عایق کاری سازه مورد استفاده قرار می گیرد.  محصول فوق یک فوم پلی اورتان است که برای درزگیری و آب بندی جاهای مختلف در ساختمان از جمله پنجره ها، قاب دور پنجره، لوله، دیوار و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارد. این فوم با حجم 750 میلی لیتر عرضه شده و از کیفیت خوبی برخوردار می باشد و در میان محصولات مشابه با برندهای دیگر، جایگاه بالایی دارد.

مزایای اجرای فوم تزریقی آب بندی پلی یورتان

یکی از ویژگی های مهم این محصول خاصیت ضد آب و رطوبت بودن آن است و در محیط ها یا نقاط مجاور با آب و رطوبت مقاومت زیادی دارد. نکته مهم در مصرف این فوم این است که حتماً باید چند دقیقه قبل از استفاده بخوبی آن را تکان داده و بعد استفاده کرد. زمان خشک شدن این فوم بین 2 تا 4 ساعت است. مهمترین ویژگی این گروه از پلیمرها این است که پس از واکنش ساختاری پایدار به وجود می‌ آورند. در این روش آب بندی بتن، رزین ‌های پلی‌ یورتان یک جزئی یا دو جزئی با پمپ مخصوص تزریق در محل‌ های نفوذ آب تزریق می ‌شوند (به همین علت به آن تزریق رزین در بتن گویند) و باعث آب ‌بندی جسم بتن از داخل و عمق می‌ گردد. به جای رزین پلی اورتان می توان از فوم پلی یورتان استفاده نمود که به آن تزریق فوم در بتن گویند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

فوم عایق پلی یورتان فوم عایق پلی یورتان, عایق بندی حرارتی سطوح

مواد مصرف فوم تزریقی پلی یورتان :

  1.  آب بندی درزهای اجرایی و انبساطی در انواع سازه های آبی بتنی
  2.  آب بندی درزهای سازه های بتنی که در معرض فشارهای هیدرواستاتیکی می باشد
  3.  آب بندی مخازن آب شرب و فاضلاب ، استخرها و …
  4. آب بندی منفی بخصوص در چاله اسانسورها
  5. آب بندی منفی دیوار های بتنی در زیرزمین ها و تونل های بتنی مترو

ضعف های اجرایی رزین های تزریق فوم در بتن یا تزریق رزین در بتن موجب کاهش مصرف آن نمی شود. در پژوهشی که در سال 2002 توسط الزهرانی و همکاران صورت گرفته است، نشان داده شده است که عملکرد این رزین ها نسبت به پوشش های پلیمری، پوشش سیمانی و رزین های اپوکسی به مراتب بهتر بوده است. این عملکرد خوب در جلوگیری از خوردگی فولاد در مقایسه با بقیه موارد بسیار مشهودتر شده است. در این پژوهش عملکرد رزین پلی اورتان در مقابل خوردگی نشان داده می شود. در این پژوهش 4 نمونه بتن به با نام های WP1، WP2، WP3 و WP4 مشخص شده اند، به ترتیب معرف بتن آب بند شده با سیمان پلیمری، بتن آب بند شده با روکش سیمانی، بتن آب بند شده با رزین پلی یورتان و بتن آب بند شده با رزین اپوکسی هستند.