سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پخش و توزیع انواع قیر امولسیونی پلیمری در ایران

نظر

پخش و توزیع انواع قیر امولسیونی پلیمری در ایران:قیر امولسیون:قیر امولسیون با مخلوط کردن قیر و آب و یک ماده امولسیون ساز به دست می آید. مقدار ماده امولسیون ساز بسیار کم و در حدود 0?3 تا 0?5 درصد وزن قیر می باشد. مقدار آب مصرفی این نوع قیر در حدود 30 تا 50 درصد وزن قیر می باشد. ماده امولسیون ساز معمولا یک نمک قلیایی اسیدهای آلی یا نمک آمونیم است که باعث باردار شدن ذرات قیر می شود. به این ترتیب ذرات قیر در اثر بار القایی یکدیگر را دفع می کنند و به صورت کره هایی با قطر یک صدم تا یک هزارم میلی متر در آب شناور می شوند.استفاده از این نوع قیر، باعث کاهش آلایندگی محیط زیست می شود و چون از نفت یا حلال های قابل اشتعال استفاده نمی شود، خطر اشتعال در حین حمل و نقل قیر کاهش می یابد. از قیر امولسیونی برای آسفالت سرد در محیط های مرطوب یا برای عایق کاری استفاده می شود که در این صورت باید دوباره به آن آب اضافه کرد و محتوای آن را به حدود 65 درصد رساند.

عایق قیری

پخش و توزیع انواع قیر امولسیونی پلیمری در ایران

انواع قیر امولسیون:امولسیون‌ قیری ترکیبی از قیر و آب می باشد که به کمک ماده ی امولسیون ساز ساخته می‌شود.در این ترکیب قیر در آب حل نمی شود  بلکه به صورت گلبول‌هایی ریز در آب شناور می باشد.در برخی موارد امکان دارد به همراه ماده امولسیون ساز، ماده پایدار کننده نیز استفاده گردد.رنگ امولسیون قیری قبل از مصرف، قهوه‌ای است و بعد از شکستن به رنگ سیاه قیر تبدیل می‌شود.قیر امولسیون از مدل فاز معلق به دو دسته ی آب در روغن و روغن در آب تقسیم می‌گردد.قیر امولسیون معمولا از نوع امولسیون‌های روغن در آب می باشند که قیر در فاز آب پراکنده می باشد.هر یک از مدل های قیر امولسیون به منظور مصارف خاصی طراحی می گردد که بصورت جزئی در زیر بیان شده :قیر امولسیون تند شکن،قیر امولسیون ناپایدار روی سطح مصالح خیلی سریع شکسته می‌شوند و یک لایه بسیار نازک از قیر را به جای می‌گذارند. مصرف عمده ی آن ها در آب بندی با مصالح سنگی، آب بندی با ماسه، آسفالت‌های سطحی و ماکادام نفوذی می باشد.قیر امولسیون تندشکن برای آنکه در سطح راه جاری نگردند، از کند روانی بالایی برخوردار می باشند.

عایق قیری

پخش و توزیع انواع قیر امولسیونی پلیمری در ایران

قیر امولسیون کند شکن:این دسته شامل قیر امولسیون می باشد که نسبت به امولسیون‌ تندشکن پایداری بیشتری دارند و می‌توان  آنها‌ را با مصالح سنگین مخلوط کرد.چراکه که بلافاصله پس از تماس با سنگدانه‌ها نمی شکنند و ترکیب آسفالتی برای چند دقیقه کارایی خود را حفظ می‌نماید.قیر امولسیون معمولا د‌ر کارخانه‌های آسفالت سیار تولید شده و ‌یا به شکل آسفالت مخلوط در محل مورد استفاده قرار میگیرند.قیر امولسیون کندشکن پوشش بهتری در دمای بالای محیط  به مصالح سنگی‌ می‌دهند.قیر امولسیون دیرشکن:این دسته شامل قیر امولسیون می باشد که بعد از تماس با مصالح سنگی پایداری بسیار زیادی دارند.این قیر امولسیون را می‌توان با مصالح سنگی با دانه بندی پیوسته و مقادیر زیادی ریزدانه استفاده کرد.قیر امولسیون دیرشکن کن روانی کمی دارد که می‌توان با اضافه کردن به آب، کندروانی آنها را بیشتر کاهش داد.این گروه وقتی رقیق می شوند می‌توانند برای اندود سطحی‌،‌ آب بندی سطح روسازی بدون مصرف سنگدانه و فرونشاندن گرد و غبار استفاده گردند.اگر سرعت شکست تندتری در مخلوط آسفالتی‌، بهعنوان مثال در دوغ آب قیر امولسیون مورد نیاز باشد می‌توان به آن سیمان پرتلند یا آهک هیدراته اضافه کرد.

شرکت گوهر ابنیه پایتخت آماده خدمت رسانی به شما هموطنان گرامی میباشد،شماره تماس کارشناس فنی شرکت:09121754110