سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عایق کاری میلگرد حرارتی سقف با فوم

نظر

عایق کاری میلگرد حرارتی سقف با فوم  : میلگرد های حرارتی در تولید و مواد اولیه‌ی ساخت تفاوتی با دیگر میلگردها ندارند و در واقع زمان و مکان استفاده از آن‌هاست، که میلگرد های حرارتی را از دیگر میلگردها متمایز ساخته است. در سازه‌هایی که سقف آن‌ها از تیرچه بلوک است، بعد از بتن‌ریزی و در زمان سفت شدن آن، بتن به دلیل انبساط دچار ترک‌خوردگی سطحی و عمقی می‌شود. مهندسان برای حل این مشکل از میلگرد حرارتی سقف استفاده می‌کنند که کاربرد و سبک قرارگیری آن‌ها با دیگر میلگردها متفاوت است. 

عایق کاری میلگرد حرارتی سقف با فوم

همانطور که گفتیم اجرای صحیح بتن، اولین گزینه برای محافظت میلگرد در مقابل خوردگی است؛ اما انواع پوشش بتنی نیز وجود دارند که به بتن در جلوگیری از خوردگی میلگرد کمک می کنند. به طور کلی به پوشش بتنی اطراف میلگردها، کاور یا پوشش بتن می­ گویند. در آئین نامه نیز پوشش بتن این گونه تعریف می شود: “حداقل فاصله رویه میلگرد اعم از طولی و عرضی تا نزدیک ‌ترین سطح بتن”. پوشش بتن باعث محافظت از فولاد در مقابل عوامل طبیعى، اکسیده شدن، تأثیـر مواد شیمیایى، نفوذ یون کلرید، رطوبت و در نتیجه، جلوگیری از خوردگی می شود. انواع پوشش بتنی انتخاب نوع حفاظت و پوشش سطح بتن به عوامل متعددی مانند پایداری در برابر نفوذ آب، دی اکسید کربن، یون کلرید، پایداری در برابر عوامل شیمیایی، سهولت اجرا و … بستگی دارد. پوشش های سطحی به صورت یک لایه نسبتاً ضخیم ملات سیمانی اعمال می شوند و معمولاً به کمک ماله مناسب روی سطح بتن اصلی کشیده می شوند. ملات سیمانی، ممکن است فاقد مواد پلیمری باشد؛ اما در اکثر موارد با یک ماده پلیمری (لاتکس) اصلاح می شود. استفاده از مواد پلیمری باعث کاهش نفوذپذیری بتن در برابر عوامل خورنده می شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

آب بندی بتن ترک خورده آب بندی بتن ترک خورده, انواع عایق بتن

پرکننده های منافذ، موادی هستند که داخل منافذ و حفرات ریز بتن و خمیر سیمان نفوذ می کنند. در این حالت، یا منافذ بتن به طور کامل پر می شوند و یا این مواد با اجزاء خمیر سیمان (مانند آهک) واکنش داده و ماده غیر محلول، چسبنده و پرکننده تولید می کنند. برای استفاده از این پوشش بتن، سطح باید تمیز و عاری از چربی و گرد و خاک باشد؛ ولی خشک بودن بتن الزامی نیست. از جمله پرکننده های منافذ، می توان سیلیکات سدیم یا سیلیکو فلوریت را نام برد که به صورت محلول در آب گرم به سطح پاشیده می شوند.