سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارایی آسفالت سرد بر حسب روش تهیه و اجرا

نظر

کارایی آسفالت سرد بر حسب روش تهیه و اجرا  : هنگام گرم شدن، مواد آسفالتی در برخی شرایط نرم می شوند و خاصیت ارتجاعی پیدا می کنند. بر همین اساس انواع مختلفی از آسفالت تولید می شود. برای مثال آسفالت طبیعی که نوعی آسفالت دریاچه ای و آسفالت سنگی می باشند، از این ماده هستند. همچنین ماستیک نوعی آسفالت از ترکیب مواد معدنی مورد نیاز مانند سنگ آهک، گرد و غبار، سنگدانه های ریز و درشت با قیر سیاه رنگی که به حالت مایع گرم شدند، تشکیل می شود. آسفالت ماستیک در حین سرد شدن به یک بلوک الاستیک سخت تبدیل می شود.

کارایی آسفالت سرد بر حسب روش تهیه و اجرا

نوعی دیگر از آن که سیمان آسفالت نام دارد، در تولید روسازی های قیری کاربرد دارد. آسفالت کات بک نیز آسفالت مایعی است که از سیمان آسفالت و یک حلال نفتی تشکیل می شود. امولسیون آسفالت یا قیر امولسیون نیز نوعی قیر مایع با ویسکوزیته کم است. با پخش کردن قیر در آب و افزودن امولسیفایر، قیر معمولی به مایعی با ویسکوزیته کم تبدیل می شود. قیرهای امولسیون دارای سیستمهای دو فازی هستند که از دو مایع غیرقابل اختلاط قیر و آب تشکیل می شوند. آسفالت باقیمانده نیز از ترکیب نفت خام با پایه کروی و تقطیر آن تشکیل می‌شود. آسفالت سرد را برحسب روش تهیه و اجرا می‌ توان به دو دسته آسفالت سرد کارخانه‌ای و آسفالت سرد مخلوط در محل تقسیم کرد.

  1. آسفالت سرد کارخانه‌ای: آسفالت سرد کارخانه‌ای در کارخانه‌های ثابت و مرکزی آسفالت تهیه می‌شود و سپس برای پخش به محل مصرف حمل می‌شود.
  2. آسفالت سرد مخلوط در محل: آسفالت سرد مخلوط در محل به دو روش زیر تهیه می‌شود:

الف- نوع مخلوط در محل که سنگدانه‌ها در کنار و امتداد راه ریسه شده و روی آن قیرپاشی می‌شود و سپس عمل اختلاط و پخش با گریدر یا وسایل نظیر آن انجام می‌گیرد.

ب- نوع مخلوط در کارگاه که عمل اختلاط قیر و سنگدانه‌ها در کارگاه‌های ثابت یا موقت انجام و مخلوط تهیه شده برای پخش به محل مصرف حمل می‌ شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

آسفالت سرد آسفالت سرد, کاربرد آسفالت سرد

آسفالت به دلیل برخورداری از ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فرد، در موقعیت‌ها و صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این ماده، حالت کشسانی بودن آن در زمان قرار گرفتن در معرض حرارت است. به عبارتی دیگر، زمانی که دمای آسفالت بالا می‌رود، قدرت چسبندگی آن به شکل حیرت آوری افزایش پیدا می‌کند. این ماده برای نخستین بار در کشور پاکستان و برای آب بندی مخازن آب‌انبارهای آجری استفاده شد؛ اما به مرور زمان، استفاده از آن در خاورمیانه رواج پیدا کرد و در نهایت به ماده‌ای اصلی و بدون جایگزین تبدیل شد.