سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه عایق کاری و آب بندی استخرها با عایق

نظر

نحوه عایق کاری و آب بندی استخرها با عایق : رنگ های عایق استخر بر پایه رزین اکریلیک و آب هستند و به منظور آب بندی استخر و پر کردن ترک های مویی، بر روی سطوحی که در مجاورت دائم با آب هستند، استفاده می شوند. رنگهای عایق استخر قابلیت ارتجاعی و چسبندگی بالایی دارد و از مقاومت بالایی در برابر محلول های شیمیایی برخوردار می باشد. این رنگ ها امروزه جزو مطمئن ترین عایق های رطوبتی بر پایه نانو محسوب می شوند. رنگ نانو مورد استفاده در استخرها مزیت های دیگری نیز دارند. غیر قابل اشتعال، غیر سمی، بدون بو، قیمت مناسب، اجرای سریع و آسان، مقاوم در برابر اشعه فرابنفش، مقاوم در برابر تغییرات دمایی و ضد جلبک و قارچ، از دیگر مزیت های این رنگ ها محسوب می شوند.

نحوه عایق کاری و آب بندی استخرها با عایق

عایق کاری و آب بندی استخر مهمترین مرحله ساخت یک استخر یا حوض می باشد. تفاوتی ندارد که استخر ورزشی باشد، استخر مخصوص پرورش آبزیان و یا آبنما و غیره. مهم این است که آب از میان درزها و دیواره های استخر به بیرون نفوذ نکند. صرف نظر از هزینه تامین آب ، مشکلاتی مانند مرطوب کردن خاک اطراف و بناهای نزدیک استخر از دیگر علل اهمیت آب بندی صحیح استخر است. اگر چه در نگاه بلند مدت عدم صحیح آب بندی استخر می تواند آسیب های جبران ناپذیری برای استخر داشته باشد. رنگ‌هایی که برای آب‌بندی استخر مورد استفاده قرار می‌گیرند، بر پایه آب و رزین اکریلیک ساخته می‌شوند. این ترکیبات قابلیت چسبندگی زیادی دارند و در برابر محلول‌های شیمیایی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند.  رنگ‌های عایق بیشتر به منظور پر کردن ترک‌های مویی سطوحی که همواره در تماس با آب هستند، کاربرد دارند. جهت اطلاع از فروش محصولات با شماره کارشناس فروش 09121754110 تماس حاصل نمایید.

انواع عایق استخر انواع عایق استخر, عایق کاری استخر در کرج

چگونگی اجرای عایق رطوبتی استخری :

  • اگر استخر خود را تازه ساخته اید باید این نکته را مد نظر قرار دهید که مصالح سیمانی و بتن موجود در بدنه استخر به مدت 28 روز زمان نیاز دارند تا کاملا سفت و خشک شوند. در بستر خشک عایق رطوبتی چسبندگی بالایی خواهد داشت.
  • اگر استخر شما قدیمی است حتما با یک نگاه دقیق نقایص سطح را شناسایی کنید. ترک ها، خوردگی ها باید ابتدا با استفاده از مواد مخصوص پر شوند.
  • بعد از اصلاح ساختاری کلیه گرد و غبارهای موجود در سطح و همچنین آلاینده ها باید پاک شوند. برای این کار می توانید از شلنگ آب فشار قوی استفاده کنید.
  • عایق رطوبتی استخر را مطابق دستورالعمل درج شده در محصول آماده کرده و با استفاده از غلتک، قلم مو یا اسپری آن را روی سطح اعمال کنید.
  • مراقب باشید که سطح هیچگونه یخ زدگی و رطوبت نداشته باشد.