سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع روش های عایق کاری لوله ها فولادی

نظر

انواع روش های عایق کاری لوله ها فولادی : عایق‌ کاری حرارتی در ذخیره انرژی و حذف دمای سیالات فرآیندی اهمیت بسیاری دارد. علاوه بر این، افزایش طول عمر و کاهش هزینه‌ های تعمیر و نگهداری نیز در کنار ایمنی کارکنان، همگی عواملی هستند که اهمیت عایق‌ کاری لوله را بیشتر می‌کنند. همانطور که در طول متن هم به آن اشاره شد، هدف اصلی عایق‌ کاری، کنند کردن شار حرارتی است. این فرآیند از دو روش زیر انجام می‌ شود.

انواع روش های عایق کاری لوله ها فولادی

بسته به دما، نوع و جنس لوله‌ها و محل لوله‌گذاری، از انواع مختلف عایق لوله برای بهینه‌سازی عملکرد و طول عمر سیستم لوله‌کشی استفاده می‌گردد. مهم‌ترین مواد و عایق‌های لوله موجود در بازار، از ترکیبات نفتی و معدنی ساخته شده‌اند که هر کدام با دارا بودن ویژگی‌های خاص خود برای استفاده در انواع لوله‌ها و تاسیسات منازل و صنایع به کار گرفته می‌ شوند. عایق لوله‌ ها معمولا با عملکردشان در نگهداری دما، مقاومت در برابر بخار آب، استحکام و چگالی درجه‌بندی می‌ شوند.  هنگامی که بحث عایق کاری لوله مطرح می شود ممکن است اولین چیزی که به ذهن برسد استفاده از یک عایق خارجی به دور لوله باشد. این نمونه از عایق کاری که بسیار متداول است را به عنوان عایق کاری لوله از بیرون می شناسند. در این روش سطح بیرونی لوله به کمک موادی که برای عایق کاری مورد استفاده قرار می گیرند پوشش داده می شود. اما علاوه بر عایق کاری از بیرون، لوله ها را می توان در سطح درونی نیز عایق کاری کرد. عایق کاری درونی لوله باعث می شود تا مقاومت در برابر خوردگی در سطح داخلی لوله افزایش یابد همچنین حرکت سیال درون لوله نیز بهبود می یابد و با اصطکاک کمتری منتقل می شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

پوشش لوله تاسیسات پوشش لوله تاسیسات، انواع عایق لوله

عایق کاری لوله ها هم چنین به از بین بردن تعریق و رطوبت لوله ها کمک میکند. هنگامی که لوله های سرد با هوای گرم و مرطوب تماس می گیرند، بخار آب روی سطح لوله متراکم می شود. این باعث ایجاد میعان می شود، که بر روی زمین یا سایر سطوح زیر آن فرو می ریزد. که گودال، نم و همچنین رطوبت زیادی ایجاد می کند، که می تواند منجر به قارچ و پوسیدگی شود. عایق کاری لوله از این اتفاق جلوگیری می کند.