سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نمایندگی انواع قیر طبیعی و امولسیون در کرج

نظر

نمایندگی انواع قیر طبیعی و امولسیون در کرج : قیر معمولاً از تقطیر نفت خام به دست می‌آید. چنین قیری قیر نفتی  یا قیر تقطیری نامیده می‌شود. قیر نفتی محصول دو مرحله تقطیر نفت خام در برج تقطیر  است. در مرحله نخست تقطیر، مواد سبک مانند بنزین  و پروپان از نفت خام جدا می‌شوند. این فرایند در فشاری نزدیک به یک اتمسفر (واحد)  انجام می‌ شود. در مرحله دوم نیز ترکیبات سنگین مانند گازوئیل  و نفت سفید خارج می‌شوند. این فرایند در فشاری نزدیک به خلاء صورت می‌ پذیرد. در نهایت مخلوطی از ذرات جامد بسیار ریز به نام آسفالتن باقی می‌ماند که در ماده سیال گریس‌ مانندی به نام مالتن غوطه‌ ور است .

نمایندگی انواع قیر طبیعی و امولسیون در کرج

اما برخی از انواع قیر در طبیعت و در اثر تبدیل تدریجی نفت خام و تبخیر مواد فرار آن در اثر گذشت سال‌های بسیار زیاد به دست می‌آید. چنین قیری، قیر طبیعی نامیده می‌شود و دوام آن بیشتر از قیرهای نفتی است. چنین قیری ممکن است به‌صورت خالص در طبیعت وجود داشته باشد (قیر دریاچه‌ای) مانند دریاچه قیر بهبهان  ایران و دریاچه قیر تیرینیداد  آمریکا،  یا از معادن استخراج شود. قیرابه یک مخلوط دوفازی است که از دو مایع مخلوط نشدنی ساخته شده. در این مخلوط فاز داخلی به صورت ذرات ریز در داخل فاز خارجی پراکنده است. قطر ذرات موجود در امولسیون بین 1/0 تا 5 میکرون بوده و بنابراین قطر ذرات از حالت‌های محلول حقیقی و کلوئیدی بزرگ‌ تر است. یک ماده به نام امولسیون ساز نیز در این میان نقش اساسی دارد. این ماده به مخلوط دو فاز ایجاد شده، ثبات می‌بخشد. در واقع بدون امولسیون ساز، اجزای تشکیل دهنده این مخلوط فورا از هم جدا می‌شوند و سیستم ایجاد شده ناپایدار خواهد بود. در حالی که امولسیون ساز به آن ثبات می‌دهد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

کارایی قیر امولسیون کارایی قیر امولسیون, انواع قیر امولسیونی

امولسیون‌ ها به دسته‌ بندی‌ های گوناگونی تقسیم می‌شوند. از نظر جنس فاز معلق به دو گروه آب در روغن و روغن در آب تقسیم می‌شوند. از نظر نوع مواد معلق به سه گروهی غیر یونی، آنیونی و کاتیونی دسته بندی شده و در نهایت از نظر سرعت شکسته شدن و جدا شدن به دو گروه زود شکن (rapid setting)، کند شکن (medium setting) و دیر شکن (slow setting) تقسیم می‌شوند. تولید آسفالت سرد، آسفالت سطحی، تک کت، اسلاری کت، پوشش‌های حفاظتی مخازن، عایق کاری بام‌ها و مالچ پاشی شن‌های روان، از جمله مصارف قیرابه یا امولسیون قیری به عنوان یکی از پرکاربردترین انواع قیر نفتی هستند.