سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع قیرهای پلیمری پوشش دهی عایق بندی

نظر

انواع قیرهای پلیمری پوشش دهی عایق بندی : قیر به تنهایی از خواص فیزیکی مکانیکی کاملاً رضایت بخشی برخوردار نیست. از اینرو محققان همواره درتلاش هستند خواص قیر را اصلاح نمایند. اصلاح خواص قیر باعث بالا رفتن کیفیت آن و افزایش عمرسرویس دهی پوشش شده و در نتیجه از هزینه های نگهداری و مرمت پوشش به نحو چشمگیری کاسته خواهد شد. ضعف اصلی قیرها در حساسیت حرارتی بالا، کمی خاصیت کشسانی، محدود بودن دامنه سرویس دهی ازنظر دما، خواص مقاومت تنشی و بسیاری موارد دیگر است.

انواع قیرهای پلیمری پوشش دهی عایق بندی

این دسته از پلیمرها در دسته‌ی ترموپلاستیک الاستومرها قرار گرفته و خواص قیر را در کلیه‌ی محدوده‌های دمایی بهبود می‌بخشند. اما با وجود مزیت‌های این پلیمر در خصوص اصلاح قیر، سازگاری این پلیمر با قیر پایین بوده و این امر مانع بزرگی در تهیه‌ی قیر با خواص بهبود یافته است. دلیل این عدم سازگاری اختلاف دانسیته‌ی این پلیمر با محیط پیوسته‌ی قیری است که به راحتی در دمای ذخیره سازی بالا از آن جدا شده و مولکول‌های پلیمری جدیدی را تشکیل خواهد داد. در خصوص استفاده از این پلیمر در قیر باید توجه ‌‌داشت که خواص قیر تنها در صورتی که SBS به صورت فاز پراکنده در داخل قیر در آید، باعث بهبود خواص قیر خواهد شد. این افزایش پایداری به دو صورت امکانپذیر است. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

  • روش اول با استفاده از اضافه کردن ماده‌ی دیگری به مخلوط است که توسط کاهش اختلاف دانسیته‌ی آن‌ها باعث افزایش امکان اختلاط شود.
  • روش دوم که در سطح میکروسکوپیک انجام می‌گیرد به وسیله‌ی کوچک کردن ابعاد ذرات پلیمری در حد نانومتری، مشکل این ناسازگاری از بین می‌رود.
درزگیری آسفالت با قیر پلیمری درزگیری آسفالت با قیر پلیمری, عایق بندی آسفالت

قیر طبیعی که در اشکال مختلفی همچون پودر گیلسونایت وجود دارد زمانی که به صورت پلیمری باشد به دلیل داشتن ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فرد می‌تواند کاربردها و استفاده‌های متعددی داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • این قیرها می‌توانند در صنعت عایق سازی خصوصاً تولید انواع ایزوگام برای موقعیت‌های جغرافیایی مختلف مناسب باشند.
  • از قیر پلیمری می‌توان در صنعت راه و جاده‌سازی و تولید آسفالت‌های پلیمری استفاده کرد.
  • استفاده به عنوان عایق‌های ضد رطوبت و پوششی در صنایع نفت و گاز
  • کاربرد به عنوان پوشش‌های حفاظتی در برابر اکسیداسیون و خوردگی و …
  • استفاده در صنایع ساختمان‌سازی
  • کاربرد در صنایع حفاری، سیمان، خودروسازی و …

قیر طبیعی به عنوان یکی از بهترین انواع قیرها شناخته می‌شود که به سبب داشتن ویژگی‌های منحصربه‌فردی همچون خلوص بالا، دمای ذوب بین 160 تا 220، مقاومت بالا در برابر رطوبت، چسبندگی عالی، سازگاری با مواد نفتی و … کاربردهای مختلفی دارند. قیر طبیعی پلیمری در حقیقت از نظر ویژگی‌ها و خواص بهبود پیدا کرده و می‌تواند در مقایسه با قیرهای معمولی استفاده‌های بهتر و بیشتری دارد.