سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایای امولسیون های قیری در آب بندی و روسازی

نظر

مزایای امولسیون های قیری در آب بندی و روسازی : قیر امولسیونی از غوطه ور ساختن ذرات ریز شده قیر در آب به دست می­ آید. در این روش قیر که یک ماده نفتی و غیر قابل حل در آب است را کمی حرارت داده و به داخل مخزنی مجهز به یک همزن قوی پمپ می­ کنند. هم­زمان آب داغ به داخل مخزن تزریق می­ شود. ذرات قیر که توسط دستگاه همزن به صورت گلوله­ های کوچکی درآمده­ اند در آب غوطه­ ور می­ شوند. به دلیل اینکه این ذرات پس از خاموش شدن دستگاه­ های همزن مجددا به هم نچسبد یک ماده صابونی به نام امولسی فایر (حدود 12-3 لیتر در تن و بسته به نوع محصول CRS یا CRS) به قیر اضافه می­ شود که این ماده سطح گلوله­ های قیر را باردار کرده و باعث می­ شود یکدیگر را دفع کنند.

مزایای امولسیون های قیری در آب بندی و روسازی

این دسته شامل امولسیون های قیری است که پس از تماس با مصالح سنگی پایداری زیادی دارند. این امولسیونها را می توان با مصالح سنگی با دانه بندی پیوسته و مقادیر زیادی ریزدانه استفاده نمود. امولسیون های قیری دیرشکن کندروانی کمی دارند که می توان با اضافه کردن آب، کندروانی آنها را بیشتر کاهش داد. این گروه وقتی رقیق گردند، می توانند برای اندود سطحی، آب بندی سطح روسازی بدون مصرف سنگدانه و فرو نشاندن گرد و غباره استفاده شوند. اگر سرعت شکست تندتری در مخلوط آسفالتی، مثلا" در دوغاب امولسیون قیری مورد نیاز باشد می توان به آن سیمان پرتلند یا آهک هیدراته اضافه نمود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.
روکش چسبی قیر امولسیون روکش چسبی قیر امولسیون, عایق کاری با قیر امولسیون

قیر دارای کاربردهایی مانند چسبندگی بین لایه ها ، آب بندی ، محافظت در برابر شرایط جوی و خوردگی و نگهداری و ترمیم بتن ، آسفالت و سطوح فلزی است. برای این منظور ، مشخصات کیفی قیر باید بهبود یابد و برای استفاده مایع شود که با تولید این نوع قیر مزایای زیادی به قیر افزوده شد.

مزایای قیر امولسیون عبارتند از:

  • قیمت مناسب تر در مقایسه با قیر محلول به دلیل استفاده از آب به جای نفت ، عدم نیاز به گرم شدن هنگام تخلیه ، بارگیری و توزیع
  • خواص چسبندگی مواد سنگی و آن
  • افزایش سرعت کاربرد به دلیل سرعت تبخیر آب در قیر نسبت به حلال نفت
  • شرایط آب و هوایی در حین کار (انتخاب نوع قیر ، تجهیزات ، روش کار و طرح اختلاط بستگی به شرایط آب و هوایی در حین کار دارد)
  • ابزار و تجهیزات موجود
  • کاهش آلودگی محیط زیست به دلیل تبخیر نفت در قیر محلول یا هنگام گرم کردن آن
  • امکان افزایش کیفیت قیر مانند چسبندگی و گرانروی با توجه به فرآیند تولید ، که امکان بهبود ویژگی های قیر را فراهم می کند.
  • امکان تولید انواع مختلف  امولسیونی با درصدهای مختلف قیر برای اهداف ذخیره سازی مانند مخلوط آماده سرد و درزگیر سرد.