سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماستیک پلی یورتان چیست وکارایی آن در ساختمان

نظر

ماستیک پلی یورتان چیست وکارایی آن در ساختمان:ماستیک پلی یورتان:ماستیک محصولی شیمیایی است که از آن برای آب بندی سطوح بتنی استفاده می شود. ماستیک پلی یورتان نوعی از ماستیک هاست که بر پایه ماده‌ی شیمیایی پلی یورتان تولید می شود. ماستیک پلی یورتان مزایای فراوانی دارد و یکی از آن ها انعطاف پذیری بالای آن ها می باشد. همچنین یکی از ویژگی های مهم و خوب در ماستیک پلی یورتان این است که حتی پس از کیورینگ نیز این حالت انعطاف پذیر در ماستیک حفظ می شود. استفاده از ماستیک پلی یورتان مختص به سطوح بتنی نیست و از آن می توان بر روی سطوحی نظیر چوب، آلومینیوم، شیشه و سنگ مرمر نیز استفاده کرد. در برخی مواقع نیز از ماستیک به عنوان نوعی اتصال دهنده یا چسب استفاده می شود. مثلاً از آن برای اتصال پنجره ها به سازه‌ی اصلی ساختمان استفاده می شود. از استفاده های دیگر از ماستیک پلی یورتان می توان به پر کردن ترک های موجود در حمام و دستشویی اشاره کرد که به این وسیله می توان از نفوذ آب و رطوبت جلوگیری کرد. در کفپوش ها، کف بام ها و پوشش دیوارها نیز ماستیک پلی یورتان یا از انواع دیگر ماستیک برای درزگیری و آب بندی استفاده می شود. ماستیک ها معمولا عمر نسبتاً کوتاهی دارند و پس از مدت معینی (مثلا 5 سال) باید جایگزین شوند تا کارایی مطلوب آن ها حفظ شود. پیش از قرار دادن ماستیک پلی یورتان در سطح مورد نظر ، باید اطمینان حاصل کنیم که آن سطح کاملا خشک و عاری از هر گونه رطوبتی است، هم چنین سطح مورد نظر باید کاملاً تمیز باشد. این ماستیک نوعی درزگیر بر پایه پلی یورتان، تک جزیی ، کاملا تیکسوتروپ است که تحت تاثیر واکنش با رطوبت خشک شده و به محصول الاستیک و نرمی تبدیل می شود. زمان سخت شدن (گیرش) به رطوبت، دما و عمق درز وابسته است. بسته به نوع سطح استفاده از پرایمر مناسب توصیه می شود.

ماستیک پلی یورتان

ماستیک پلی یورتان چیست وکارایی آن در ساختمان

دلایل استفاده از ماستیک پلی یورتان:1: پر نمودن درزهای انبساط 2:سیل نمودن ترک های تصادفی و ترمیم درزهای کنترل. 3:ترمیم بتن تخریب شده. 4:پر نمودن درز اطراف شیشه و در و ... در وسایل نقلیه .

 نحوه استفاده از ماستیک پلی یورتان در اجرای درزگیری های بتن:این ماستیک نوعی درزگیر بر پایه پلی یورتان، تک جزیی MOISTURE cure ، کاملا تیکسوتروپ است که تحت تاثیر واکنش با رطوبت خشک شده و به محصول الاستیک و نرمی تبدیل می شود. زمان سخت شدن (گیرش) به رطوبت، دما و عمق درز وابسته است. بسته به نوع سطح استفاده از پرایمر مناسب توصیه می شود.

 آماده سازی سطح برای ماستیک پلی یورتان:در جهت آماده سازی سطح برای ماستیک پلی یورتان ماستیک درزبند بتن به سطوح تمیز و آماده سازی شده چسبندگی خوبی دارد. بنابراین کلیه آلودگی ها، ذرات سست، گرد و غبار، گریس، روغن، رطوبت، درزگیرهای قبلی باید به طور کامل از سطح زدوده شود.

شرکت گوهرابنیه پایتخت آماده خدمت رسانی به شما هموطنان گرامی میباشد،شماره تماس کارشناس فنی شرکت:09121754110

ماستیک پلی یورتان

ماستیک پلی یورتان چیست وکارایی آن در ساختمان

 اعمال پوشش ماستیک پلی یورتان: 1. اعمال در سطوح داخل ساختمان برای پوشش ماستیک پلی یورتان :سر کارتریج را در داخل درز قرار دهید. درز را در یک جهت و به صورت پیوسته پر کنید. طوری که میزان 2 میلیمتر از لبه درز به سمت خارج پر شود. خشک شدن سطحی به مدت 30 دقیقه صورت می پذیرد. پس از این مدت زمان مقدار اضافی بوسیله اسکراچر مخصوص بریده و جدا کنید. 2. اعمال در سطوح خارجی ساختمان برای پوشش ماستیک پلی یورتان :سر پمپ کارتریج را در داخل درز قرار دهید. درز را در یک جهت و به صورت پیوسته پر کنید. در اعمال خارجی لبه درز به میزان 2 میلیمتر از لبه درز خالی باشد. 3. موارد ایمنی برای پوشش ماستیک پلی یورتان :این محصول حاوی عواملی است که در تماس با پوست و استنشاق بخارات ممکن است باعث آلرژی شود. پرسنل کاربر باید لباس و ماسک مخصوص و دستکش ضد مواد شیمیایی پوشیده و از کرم محافظتی روی پوست صورت و دست و سایر سطوح بدون پوشش استفاده گردد. 4. توصیه های لازم برای استفاده از پوشش ماستیک پلی یورتان :پیش از اعمال از بازکردن ظرف و تماس آن با رطوبت خودداری نماید و اطمینان از پر بودن کامل ظرف پس از مصرف الزامیست. 5. نگهداری از پوشش ماستیک پلی یورتان :نگهداری محصول تا 18 ماه در ظروف دربسته، به دور از گرمای شدید، یخ زدگی و رطوبت امکان پذیر است. دمای مطلوب انبار دارای 10 تا 25 درجه سانتیگراد می باشد.