سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تولید قیر بیتومن آسفالت عایق رطوبتی در کرج

نظر

تولید قیر بیتومن آسفالت عایق رطوبتی در کرج : بیتومن یا قیر پالایشگاهی ماده ای است هیدروکربنی و چسبنده از مشتقات نفتی به صورت همگن و به رنگ های سیاه و قهوه ای تیره که عموماً در دمای محیط جامد است، با افزایش دما گرانروی آن کاهش یافته و به حالت خمیری سپس مایع درمی آید، کاربردی بودن قیر به دو دلیل مهم نفوذ ناپذیر بودن در برابر آب و دارا بودن خاصیت چسبندگی می باشد که معمولا در دو مقوله راه سازی (عموماً در بحث تولید و ساخت آسفالت) و عایق کاری به کار برده می شود، که به جرأت می توان ادعا نمود که نزدیک به %90 از قیر تولیدی پالایشگاهی در بخش عمرانی مخصوصاً ابنیه و راه سازی استفاده می شود.

تولید قیر بیتومن آسفالت عایق رطوبتی در کرج

قیر ماده ای است مایع با ویسکوزیته بالا و گاهی حالت نیمه جامد دارد که دارای رنگ سیاه یا قهوه ای است و از نفت به دست می آید. قیر را در برخی کشورها با نام آسفالت هم می شناسند. قیربیتومن ممکن است به شکل طبیعی در طبیعت وجود داشته باشد و یا از تصفیه نفت و طی فرآیند پالایش به دست آید. قیر را به عنوان پیچ دسته بندی می کنند. بیشترین استفاده قیر یعنی 70 درصد استفاده قیر در صنعت راه سازی است که به عنوان بایندر با ذرات شن مخلوط می شود و برای ساخت روکش جاده از آن استفاده می گردد. استفاده دیگر قیر برای ساخت محصولات ضد آب مورد استفاده در صنعت ساختمان است مانند ساخت عایق های مورد نیاز برای بام خانه ها. نام های آسفالت و قیر (بیتومن) معمولاً برای هر دو نوع قیر طبیعی و تولید شده در پالایشگاه استفاده می شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

قیر بیتومن قیر بیتومن, عایق رطوبتی قیری آسفالت

عملکرد قیر یا بیتومن به نحوهی تعامل مولکول های قیر با یکدیگر و یا با مواد دیگر مانند تجمع ا?ب و سطوح مرتبط است. وجود گوگرد، نیتروژن، اکسیژن و فلزات در برخی از مولکول ها ا?نها را کمی قطبی می کند. اهمیت مولکول های حاوی هترواتم در شیمی قیر توانایی ایجاد برهمکنش های مولکولی است که به شدت بر خصوصیات فیزیکی و عملکرد قیرها تا?ثیرگذار هستند. ترکیبات حاوی مولکول های هترواتم می توانند از نظر مقدار و خصوصیات در قیرهای استخراج شده از منابع مختلف نفت خام متفاوت باشند. قیری که از نفت یا سنگ‌های معدنی مخصوص استخراج می شود قیر خالص نام دارد . این ماده با توجه به منشاء تشکیل طبقه‌بندی می‌شود. قیرهای خالص برای استفاده در کاربردهای مختلف تحت فرایند هایی قرار می گیرند تا ویژگی ها و خواص لازم را بدست بیاورند و انواع قیر ها را از جمله (  قیر دمیده  ،  قیر محلول  ،  قیر امولسیون  ،  قیر پلیمری  و …  ) را تشکیل می دهند .