سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استفاده از عایق های رطوبتی قیر در آب بندی سازه

نظر

استفاده از عایق های رطوبتی قیر در آب بندی سازه : عایق رطوبتی را می توان پوشش هایی تعریف کرد که با ترکیبات گوناگون، به منظور حفاظت در برابر آب و رطوبت ساخته می شوند. استفاده از عایق رطوبتی در تمامی مکان هایی که در معرض آب قرار دارند الزامی است. پشت بام، سرویس بهداشتی و حمام، استخر و … از جمله مکان هایی هستند که عایق بندی حتما باید در آن ها انجام شود. نفوذ رطوبت در ساختمان می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند زنگ زدن فلزات، رشد کپک و قارچ ها، یخ زدگی سازه ها و …. شود.

استفاده از عایق های رطوبتی قیر در آب بندی سازه

به صورت کلی برای جلوگیری از ورود نم و رطوبت به داخل ساختمان ها از دو روش استفاده می شود که شامل زهکشی و عایق رطوبتی است. زهکشی ساختمان می تواند در چند روش مختلف شامل زهکشی لبه ای، زهکشی سفره ای و زهکشی صفحه ای انجام شود. عایق رطوبتی نیز می تواند در دو روش اجرا شود که به شرح زیر می باشند:

  • عایق رطوبتی گرم اجرا مانند ایزوگام و قیرگونی که برای چسباندن آنها به محل مورد نظر از حرارت استفاده می شود.
  • عایق رطوبتی سرد اجرا مانند عایق رطوبتی MCI و عایق رطوبتی RCI که فقط با استفاده از مخلوط کردن جز پودری و مایع می تواند اجرا شود. نفوذ رطوبت به بخش های مختلف ساختمان موجب خسارت های مختلفی می شود که می تواند جبران ناپذیر باشد. بعضی از اوقات بر روی سنگ ها و آجرها مواد ضد رطوبت کشیده می شود و یا داخل مصالح ساختمان ملات عایق اضافه می شود. در بسیاری از موارد استفاده از عایق های قیری و پلیمری بهترین گزینه برای عایق رطوبتی ساختمان است. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

قیر عایق رطوبتی قیر عایق رطوبتی, انواع عایق قیری

  • عایق کاری کف ساختمان خصوصا در بخش های مختلفی همچون حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه اهمیت بسیار زیادی دارد و به افزایش عمر سازه کمک زیادی می کند.  علاوه بر ایزوگام‌ها که به عنوان بهترین نوع عایق پیش‌ساخته شناخته می‌شوند، می‌توان از انواع عایق‌های دیگر برای مقابله با رطوبت و نم در ساختمان‌ها استفاده کرد که مهم‌ترین آنها شامل مواردی همچون عایق قیر و گونی، عایق پلیمری پاششی، عایق آرت فلکس، نانو عایق‌ها و … اشاره کرد که هرکدام از مواد مختلفی تولید می‌شوند و می‌توانند در بخش‌های مختلفی از ساختمان مورد استفاده قرار بگیرند. امروزه استفاده از قیر طبیعی در تولید عایق‌ها به دلیل داشتن ویژگی آبگریزی بی‌نظیر و مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و تغییرات دمایی بسیار رایج شده است. این قیرها سازگاری بالایی با مواد نفتی دارند و از طول عمر بسیار بیشتری نیز برخوردارند.