انواع مواد ضد خوردگی و ضد اسید بتن و سازه ها

نظر

انواع مواد ضد خوردگی و ضد اسید بتن و سازه ها : عامل اصلی پوسیدگی سطح اجسام محیط زیست است؛ و واقعیت آن است که اقداماتی که برای حفاظت از هر چیزی در برابر پوسیدگی انجام می شود روند زوال را متوقف نمی کند بلکه سرعت آن را کاهش می دهد که این خود امری بسیار مؤثر در هزینه ی مصرفی می باشد. واکنش های بین فلز و محیط اطراف آن منجر به خوردگی می شود. برای جلوگیری از این واکنش ها ماده ای را به عنوان عایق مانند سدی بین سطح فلزی و محیط قرار می دهیم که این ماده همان پوشش ضد خوردگی است. خوردگی در ترکیبات غیر فلزی ای چون سرامیک ها، پلیمرها، کامپوزیت ها و محصولات سیمانی نیز رخ می دهد اما اثرات آن بر فلزات به حدی زیاد است که قابل چشم پوشی نیست.

انواع مواد ضد خوردگی و ضد اسید بتن و سازه ها

موادی مانند قلیا، نمک، اسید و … می توانند باعث خوردگی سطوح شوند. با توجه به آنکه مواد خورنده بسیار زیادی وجود دارد و دامنه ی این مواد بسیار وسیع است، امروزه پوشش های ضدخوردگی نیز پا به پای آنان پیش رفته و انواع بسیاری دارند. در زیر برخی از مهم ترین این مواد را معرفی کرده ایم:

  • پوشش های سرامیکی
  • پوشش های کامپوزیتی
  • پوشش های رزینی
  • پوشش های پلیمری و ورق های ترموپلاست
  • آجرها و …

این که کدام انتخاب را برای جلوگیری از خورده شدن محصول خود انتخاب کنید به تجربه و شناخت ماهیت مواد و پوشش ها بستگی دارد. در انتخاب انواع پوشش ضد خوردگی باید به مواردی چون: نوع ماده خورنده و غلظت آن، دمای محیط، وضعیت بستر، تنش های مکانیکی و حرارتی توجه نمایید. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

پوشش های ضد خوردگی پوشش های ضد خوردگی, عایق ضد خوردگی بتن

انواع مواد ضد خوردگی :

مواد ضد خوردگی به سه دسته ی کلی تقسیم می شوند که شامل:

مواد ضد خوردگی آندی :

همان طور که از نام این ترکیبات نیز پیداست لایه ی محافظی در آند تشکیل داده و این گونه از اکسید شدن فلز طی واکنش اکسیداسیون جلوگیری می کنند. این مواد در محافظت از مخازن و لوله های فلزی بسیار پرکاربرد هستند.

مواد ضد خوردگی کاتدی :

این مواد لایه محافظ را در کاتد تشکیل می دهند؛ این گونه شدت خوردگی را  کاهش داده و از فلز محافظت می کنند.

مواد ضد خوردگی عمومی :

مواد ضد خوردگی عمومی لایه ای محافظ هم بر روی سطح آند و هم بر روی سطح کاتد به وجود می آورند و اینگونه منجر به کاهش خوردگی فلزات می گردند.