سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع قیرهای طبیعی و معدنی مایع و خشک

نظر

انواع قیرهای طبیعی و معدنی مایع و خشک : قیر ماده سیاه رنگ و خمیری شکل است که در عایق های رطوبتی و تولید آسفالت و ایزوگام و … کاربرد دارد . قیر از مشتقات سنگین نفت میباشد که در پالایشگاهها تولید می گردد . در حالت عادی قیر بشکه ای به صورت جامد می باشد ولی در اثر حرارت حالت خمیری و روان پیدا می کند . قیر بشکه ای  دارای خاصیت چسبندگی و نفوذ ناپذیری در برابر آب می باشد . قیر تولید شده در پالایشگاها پس از حمل بوسیله کامیون های مخصوص حمل قیر در کارگاهها تبدیل به قیر بشکه ای می شود . قیر معمولاً از تقطیر نفت خام به دست می‌آید. چنین قیری قیر نفتی یا قیر تقطیری نامیده می‌شود. قیر نفتی محصول دو مرحله تقطیر نفت خام در برج تقطیر است. در مرحله نخست تقطیر، مواد سبک مانند بنزین و پروپان از نفت خام جدا می‌شوند. این فرایند در فشاری نزدیک به یک اتمسفر (واحد) انجام می‌شود. در مرحله دوم نیز ترکیبات سنگین مانند گازوئیل و نفت سفید خارج می‌شوند. این فرایند در فشاری نزدیک به خلاء صورت می‌ پذیرد.

انواع قیرهای طبیعی و معدنی مایع و خشک

در نهایت مخلوطی از ذرات جامد بسیار ریز به نام آسفالتن باقی می‌ماند که در ماده سیال گریس‌مانندی به نام مالتن غوطه‌ور است. اما برخی از انواع قیر در طبیعت و در اثر تبدیل تدریجی نفت خام و تبخیر مواد فرار آن در اثر گذشت سال‌های بسیار زیاد به دست می‌آید. چنین قیری، قیر طبیعی نامیده می‌شود. و دوام آن بیشتر از قیرهای نفتی است. چنین قیری ممکن است به‌صورت خالص در طبیعت وجود داشته باشد (قیر دریاچه‌ای) مانند دریاچه قیر بهبهان ایران و دریاچه قیر تیرینیداد آمریکا، یا از معادن استخراج شود (قیر معدنی). قیر طبیعی با نام گیلسونایت (Gilsonite)، یواینتایت (Uintaite)، بنتونایت (Bentonite) و آسفالتایت یا آسفالتوم نیز شناخته می‌شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

قیر خشک در کرج قیر خشک در کرج, انواع قیر در کرج

ویژگی های عمومی قیر برای مصارف مختلف به قرار ذیل است :

• عدم نفوذ پذیری بالا در برابر آب و رطوبت

• دارای خاصیت چسبندگی بالا

• دارای مقاومت بسیا بالا در برابر اسیدها و بازها

• دارای خاصیت کشسآنی

• مقاومت بالا در برابر شرایط جوی

• مقاوم در برابر نیروهای وارده

• قابلیت حفظ نمودن خواص خود برای مدت طولانی و داشتن رنگ ثابت

• عدم تغییر پذیری در درجه حرارتی معمولی در محیط

• عایق در برابر جریآنات الکتریکی.

قیرخالص آن قیری است که از نفت یا سنگ های معدنی مخصوص استخراج می شود. با توجه به منبع استخراج، در دسته بندی های مختلف قرار می گیرد. اگرچه بعد از فرایند استخراج قیر خالص برای قابل استفاده شدن باید تحت فرایندهای مختلف قرار گیرد. این فرایندها انواع مختلف قیر را به شکل های مختلف قیر دمیده، قیر محلول، غیر امولسیون، قیر پلیمری و… تبدیل می کنند.