سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اجرای روش های محافظتی از ایزوگام پشت بام

نظر

اجرای روش های محافظتی از ایزوگام پشت بام : هدف اصلی مراقبت از ایزوگام را می‌توان افزایش قابل توجه ماندگاری و عمر پوشش ایزوله دانست. اما به‌طور حتم با اتمام عمر مفید یک عایق که عمومأ ده سال هست بایستی در صورت لزوم اقدام به تعمیر و یا ایزوگام دوباره سطح موردنظر نمود. به همین منظور می‌بایست سالانه دو بار از عایق پشت‌بام ساختمان، بازدیدی به عمل آورده و پس از بررسی، آشغال‌های سطح را جمع‌آوری و تمیز کنید. بازدید منظم و دوره‌ای از ایزوگام، باعث می‌شود حتی در صورت نیاز به تعمیر و ترمیم ایزوگام، با هزینه و صرف زمانی اندک، این مشکلات برطرف شوند. توصیه می‌شود در هنگام بازدید از ایزوگام، قسمت‌هایی مانند ناودان، نورگیر، هواکش، کفشوی‎ و... به شکلی صحیح مورد بررسی قرارگرفته و از باز بودن آن‌ها مطمئن شوید.

اجرای روش های محافظتی از ایزوگام پشت بام

توجه داشته باشید پس از وزش باد شدید و بارندگی، سطح پشت‌بام و مسیر آبراه‌ها نیز به دقت بررسی شود تا در صورت گرفتگی با آشغال و یا شاخ و برگ‌های بادآورده، آن را بازکنید. زیرا جمع شدن آب باعث کاهش ماندگاری ایزوگام می‌شود که درنتیجه آن رطوبت به‌راحتی به داخل ساختمان و دیوارها نفوذ می‌کند. نصب سرامیک روی ایزوگام، پیشنهاد دیگری برای مراقبت از ایزوگام است. برای بازبینی از بام و دریچه راه های آب و ناودان ها و یا هر کار دیگر از دمپایی های نرم استفاده کنید. باید دقت کنید که از گذاشتن اجسام نوک تیز و یا وسایل سنگین ربر روی بام خودداری کنید. در صورتی که مجبور به قرار دارن کولر در پشت بام هستید و لازم است از چهار پایه برای آن استفاده کنید بهتر است پایه های پهن داشته باشد و یا پایه های آن را بر روی یک عدد کاشی یا سرامیک قرار دهید تا باعث له شدن و یا سوراخ شدن و بریدن لایه ایزوگام نشود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

پوشش روی ایزوگام پوشش روی ایزوگام, عایق محافظتی ایزوگام

همچنین باید از ریختن مصالح ساختمانی علی الخصوص سنگ ریزه‎های نوک تیز بر روی ایزوگام خودداری کنید. مواد تشکیل دهنده ایزوگام عبارت‌اند از: لایه پلی اتین، پودر معدنی، فویل آلومینیوم، بافت، پلی استر و مواد افزودنی ویژه لایه پلی اتیلن. ترکیب این مواد با یکدیگر موجب بالا رفتن مقاومت آن در مقابل بارش باران و رطوبت می‌شود. ایزوگام‌ها انواع مختلفی دارند که پیش از سیمانکاری روی ایزوگام خوب است با آن‌ها آشنا شوید؛ ایزوگام پلیمری و ایزوگام دمیده و با روکش آلومینیومی و بدون آلومینیومی و تک لایه و دو لایه از انواع مختلف ایزوگام ‌ها هستند.