سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اجرای قیرگونی و عایق آب بندی ساختمان

نظر

اجرای قیرگونی و عایق آب بندی ساختمان : قیرگونی ساختمان در واقع نوعی عایق کاری و ایزولاسیون برای تمام قسمت های ساختمان است. در این روش، گونی در بین لایه های قیر قرار داده می شود و موجب می شود نتیجه کار از کیفیت بالایی برخوردار شود. این روش مناسب برای فضاهای کوچک است و به راحتی متریال مورد نیاز در بازار موجود بوده و تهیه می شوند. درصورتی که از یک قیرگونی کار حرفه‌ای برای قیرگونی استخر، قیرگونی سرویس بهداشتی یا قیرگونی پشت بام کمک گرقته شود، قیمت قیرگونی ساختمان نسبت به سایر روش ها به صرفه تر خواهد شد.

اجرای قیرگونی و عایق آب بندی ساختمان

در قیرگونی ، بین لایه های قیر ، گونی به کار می رود تا موجب انسجام و پایداری قیرگونی شود ، در این روش قیر را به وسیله ی گونی تثبیت و مسطح می کنند زیرا الیاف گونی نقش مسطح کننده را ایفا می کنند. قیر در دمای معمولی محیط تقریباً جامد تا نیمه جامد بوده و بر اثر حرارت روان می شود. قیرها عمدتاً به سه نوع تقسیم‌بندی می شوند:

  • قیر طبیعی: که از معدن به دست می آید و از مشتقات نفت خام بوده که در اثر راه‌یابی به سطح زمین و جایگیری در یک فضای مناسب و سپس خشک شدن به وجود می‌آید.
  • قیر ساختگی: که از پالایش نفت خام حاصل می شود. قیرهای جامد، آخرین محصولی هستند که از تقطیر نفت خام بدست می آیند و بر حسب درجات نفوذپذیری تولید می گردند. حدود درجات نفوذ قیرهایی که در ایران تولید می گردند 10 تا 300 درجه می باشد.
  • قیرهای جامد اکسید شده (دمیده): از دمیدن هوای داغ به قیر خالص در مرحله آخر عمل تصفیه به دست می آید. هوای داغ با دمای 200 تا 300 درجه سانتی گراد توسط لوله‌های منفذ‌دار به محفظه حاوی قیر دمیده می شود. در اثر انجام این فرآیند اتم های هیدروژن موجود در مولکول های هیدروکربن‌های قیر با اکسیژن هوا ترکیب و تشکیل آب می دهد. قیر دمیده نسبت به قیر خالص، درجه نفوذ کمتری و درجه نرمی بیشتری دارد و از حساسیت کمتری نسبت به تغییرات دما برخوردار است. این نوع قیر بیشتر در ساختن ورق های پوشش بام و اندودکاری مورد استفاده قرار می گیرد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

قیرگونی در ساختمان قیرگونی در ساختمان, عایق قیرگونی در سطوح

این نوع قیر، اولین لایه‌ی محافظ بعد از سیمان را تشکیل می‌دهد. سپس بر روی این لایه گونی‌ها به شکل پیوسته و با همپوشانی مناسب قرار می‌گیرند. بعد از آن یک لایه دیگر قیر روی لایه قبل قرار می‌گیرد. تا اینجای کار قیر‌گونی یک لایه انجام گرفته است. اگر به ترتیب یک لایه‌ دیگر گونی و قیر روی لایه‌های قبلی بیاید، قیرگونی دولایه انجام می‌شود و به همین منوال می‌توان قیرگونی سه لایه را نیز انجام داد.