سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش های عایق کاری حرارتی دیوارها

نظر

روش های عایق کاری حرارتی دیوارها  : یکی از مهم ترین مصالح ساختمانی که امروزه برای ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، عایق حرارتی دیوار است. این محصولات از انتقال حرارت به محیط جلوگیری می‌کنند و برای تنظیم درجه حرارت مورد استفاده قرار می‌گیرند. عایق های حرارتی به صرفه جویی در مصرف انرژی منجر می‌گردند؛ چرا که دیگر نیاز نیست که حرارت محیط را با محیط های اطراف خود تبادل کنید، این مسئله برای حفظ محیط زیست هم مفید خواهد بود. شاید بابت عایق حرارتی هزینه بیشتری بپردازید، اما بدون شک بعدها می‌توانید با صرفه جویی در مصرف انرژی تمام این مسائل و هزینه ها را جبران کنید. به کمک عایق های حرارتی دیگر نیازی نیست که بابت پرداخت قبوض نگران باشد؛ پس تردید را کنار گذاشته و از عایق حرارتی روکار دیوار استفاده نمایید.

روش های عایق کاری حرارتی دیوارها

عایق کاری دیوارهای ساختمان شامل یک لایه عایق حراتی و نمایی بر روی آن (نمای گچ، سنگ و یا آجر) می باشد. عایق کاری حرارتی دیوارهای ساختمان به روش های مختلفی انجام می شود و انتخاب روش مناسب بستگی به شرایط ساختمان و هزینه عایق کاری دارد. با توجه به نوع عایق حرارتی روش های مختلفی برای عایق کاری دیوار وجود دارد که در پایین توضیح داده شده است:

1- عایق کاری دیوار با استفاده از سازه
از این روش برای عایق های حرارتی معدنی (مانند پشم سنگ تخته ای انعطاف پذیر، پشم سنگ پتویی و پشم سنگ لحافی) که انعطاف پذیری بالایی دارند، استفاده می شود. با توجه به اینکه این عایق های حرارتی انعطاف پذیر هستند نمی توان لایه نما را مستقیما بر روی آن ها قرار داد. بنابراین این عایق ها نیاز به یک قاب فلزی و یا چوبی دارند تا عایق حرارتی در این سازه قرار گیرند و نمای بر روی این سازه ها اجرا شود.

پوشش های حرارتی نانو پوشش های حرارتی نانو، انواع عایق حرارتی

2- عایق کاری دیوار بدون سازه
از این روش عایق کاری حرارتی برای عایق های حرارتی صلب (مانند عایق پشم سنگ تخته ای صلب) استفاده می شود. چون این نوع عایق های حرارتی صلب هستند و منعطف نمی باشند در هنگام نصب آن ها نیازی به سازه نگهدارنده نمی باشد و می توان لایه نما را مستقیما بر روی عایق اجرا کرد. از مهم ترین روش عایق کاری دیوار بدون سازه می توان به روش های قرار گرفتن عایق حرارتی بین دیوار دوجداره نام برد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.