سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع پوششهای قابل انجام روی ایزوگام دیوار

نظر

انواع پوشش‌های قابل انجام روی ایزوگام دیوار : ایزوگام پشت بام یک نوع پوشش حفاظتی است که بر روی سطح پشتی بام نصب می‌شود تا از ورود آب و رطوبت به داخل ساختمان جلوگیری کند. این پوشش معمولاً از موادی مانند پلی‌اتیلن، پلی‌اورتان، فوم PVC یا مواد کامپوزیتی تشکیل شده است که دارای ویژگی‌های عایقی و مقاومت در برابر نفوذ آب و رطوبت هستند.  عایق ایزوگام پشت بام علاوه بر اینکه از ورود آب به داخل ساختمان جلوگیری می‌کند، به عایق حرارتی نیز تبدیل می‌شود و می‌تواند در کاهش هزینه‌های انرژی مرتبط با سرمایش و گرمایش ساختمان نیز مؤثر باشد.

انواع پوشش‌های قابل انجام روی ایزوگام دیوار

به دلیل اینکه ایزوگام بر اثر برخورد اجسام نوک تیز و سنگین ممکن است آسیب ببیند، با انجام پوشش‌های محافظ روی ایزوگام، می‌توانید در مدت‌های طولانی بدون نگرانی از ایزوگام استفاده نمایید. برای پوشش سطح ایزوگام روش‌های مختلفی وجود دارد که هر یک نیازمند رعایت اصول و نکات لازم برای حفاظت از ایزوگام و همچنین اصول مربوط به ایمنی و استانداردهای ساختمان است.

  1. سیمان‌کاری روی ایزوگام
  2. آسفالت روی ایزوگام
  3. کاشی و سرامیک روی ایزوگام

برای نصب یک لایه‌ی جدید روی ایزوگام لازم است تا ایزوگام به خوبی به سطح زیرین چسبندگی داشته باشد و سطح آن نیز دارای ترک یا خرابی یا طبله نباشد. بنابراین پیش از اینکه بخواهید روی ایزوگام را با آسفالت یا سیمان یا کاشی و سرامیک بپوشانید، لازم است تا ایزوگام بازرسی شود و از کیفیت و صحت آن اطمینان حاصل شود. سپس بسته به نیاز می‌توان یکی از پوشش‌های مورد نیاز را روی ایزوگام اضافه نمود. سیمانکاری روی ایزوگام دیوار بیشتر برای مناطق مرطوب با بارش زیاد توصیه می‌شود. اصول و مراحل مهم اینکار هم مانند قبل است، هرچند که (به خاطر زوایه 90 درجه سطح کار) کمی چالش‌برانگیزتر می‌شود. توجه داشته باشید که اجرای ایزوگام روی دیوار نیز از انجام اینکار روی سطح پیچیده‌تر است و نکات بیشتری دارد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

ایزوگام روی دیوار ایزوگام روی دیوار, انواع روش عایق بندی دیوار

ایزوگام ها برخلاف کاربردشان سطح حساسی دارند و هرگونه سهل انگاری در هنگام نصب سنگ روی آنها باعث پارگی و سوراخ شدن آنها می شود و در نهایت ممکن است آب به سطح زیری آنها نفوذ کند. پس یکی از مواردی که در هنگام نصب سنگ روی ایزوگام باید رعایت شود این است که به درزهای آن آسیبی وارد نکنید. اگر قرار است خودتان کار نصب کاشی را انجام دهید، بهتر است در انتخاب چسب دقت کنید … اولاً چسب شما باید چسب مخصوص باشد که بهترین نوع چسب برای این کار چسب اپوکسی است. مراقب باشید که بیش از اندازه روی ایزوگام فشار وارد نکنید زیرا این فشار اضافی می تواند باعث از بین رفتن سطح رویی ایزوگام و آسیب رسیدن به آن شود.