سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش های تولید عایق های قیر امولسیونی

نظر

روش های تولید عایق های قیر امولسیونی : قیرهای امولسیون های مختلف بر اساس دو عامل اصلی طبقه بندی می شوند:  بار الکترواستاتیک ذرات شکستن یا تنظیم زمان در امولسیون، اگر بار ذرات منفی باشد، امولسیون قیر آنیونی نامیده می شود و خود را با حرف A معرفی می کند. در غیر این صورت قیر به عنوان کاتیونی شناخته می شود و حرف C دارد. هنگامی که روی یک سطح اعمال می شود،  قیر باید بشکند و سفت شود. شکستن به معنای تبخیر آب است که قیر را به اندازه کافی قوی می کند تا به سنگدانه ها بچسبد . مدت زمانی که برای امولسیون قیر لازم است تا آب خود را از دست بدهد و مانند یک قیر معمولی رفتار کند، نرخ واکنش‌پذیری نامیده می‌شود. این پارامتر تعیین می کند که آیا  امولسیون سریع گیر، متوسط ??گیر و  کند گیر است .  هنگامی که این قیر روی یک سطح اعمال می شود، انتخاب نوع تنظیم مناسب بسیار مهم است.

روش های تولید عایق های قیر امولسیونی

در تهیه امولسیون قیر مقدار جزئی از یک ترکیب شیمیایی به منظور تسهیل درتشکیل گلوبولهای قیر و نیز تعلیق دائمی آنها به قیر اضافه می شود که امولسیونساز نامیده می شود اصولا در تهیه هر امولسیون بایستی از امو لسیون ساز استفاده شود و الا به محض خاتمه بهم زدن فوراً گلبولها به هم پیوسته و خود یک فاز پیوسته را تشکیل می دهند و نتیجه عمل تشکیل دو فاز پیوسته می باشد ولی در حضور امولسیونساز یک فیلم نازک از ترکیب شیمایی که به عنوان امو لسیون ساز به مخلوط اضافه شده است اطراف گلبولهای قیر را فرا می گیرد، این فیلم نازک به عنوان یک پوشش محافظ عمل کرده و از به هم پیوستن گلبولها جلوگیری می کند. امولسیونسازها به چهار دسته تقسیم می شوند که دسته اول و دوم آنها که دارای اهمیت بیشتری هستند.

1- امولسیونسازهای آنیونیک

2- امولسیونسازهای کاتیونیک

3- امولسیونسازهای غیر یونی

4- امولسیونسازهای کلوئیدی

4-1 امولسیونسازهای آنیونیک:

این دسته از امولسیون سازها معمولاً ملح قلیائی یک اسید آلی میباشند که در محلول آبی تولید یک کاتیون فلزی و یک آنیون که ساختمان آلی دارد می نماید. به واسطه وجود بار یکسان نیروی دافعهای بین آنها بوجود می آید که مانع بهم پیوستن گلبولهای قیر می شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق امولسیونی قیری عایق امولسیونی قیری, عایق های قیری

به طورکلی، قیرهای امولسیون به دو روش اصلی آسیاب کلوییدی و مخلوط سریع تولید می‌شوند. اختلاف اساسی آن‌ها این است که در روش آسیاب کلوییدی، امولسیون به طور مداوم تهیه می‌شود. در مقابل اما روش مخلوط کن سریع، امولسیون در تعدادی ظروف مجزا تهیه می‌شود.