سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش تولید انواع قیر امولسیون راهسازی

نظر

روش تولید انواع قیر امولسیون راهسازی : امولسیون قیر یک محلول از قیر در آب است که بوسیله امولسیون سازی پایدار می گردد و از ته نشین شدن قیر در آب جلوگیری می شود. اولین امولسیون قیر در سال 1922 بوسیله هیو الن مکی ثبت شد. در آن زمان صنایع اتومبیل سازی رونق زیادی پیدا کرده بودند و تعداد زیادی جاده در حال ساخته شدن بود. حال که بیش از 80 سال از بوجود آمدن آن می‌گذرد این تکنولوژی هنوز هم بهترین تکنولوژی برای راهسازی محسوب می شود. قیر امولسیون ترکیب و مخلوطی است از دو مایع(آب و قیر) که غیرقابل امتزاج هستند که در آن قیر بصورت ذرات بسیار ریزی در آب معلق هستند که در این صورت قیر را به عنوان فاز داخلی و یا فاز غیرپیوسته و مایع دیگر (آب) را فاز خارجی یا فاز پیوسته می‌نامند.

روش تولید انواع قیر امولسیون راهسازی

امکان ایجاد این موضوع به کمک ماده ای فراهم می گردد که به آن امولسیفایر یا امولسیون ساز گفته می شود. قطر دانه های قیر در بین 001/0 تا 002/0 میلیمتر هستند. هرچه قطر ذرات قیر کمتر باشد امولسیون مرغوب تر است.قیر امولسیون با توجه به کاربردهای مختلف، درصد قیر پایه و آب گوناگونی خواهد داشت. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

قیر امولسیونی راه قیر امولسیونی راه, انواع عایق های قیری

مدت زمان فرآیند شکست قیر با توجه به نوع امولسیفایر به کار رفته در فرآیند تولید قیر امولسیون، تعیین می گردد که در این رابطه به سه نوع تقسیم می شود.  از مخلوط کردن قیر خالص با درجه نفوذ 50-40، 70-60 و یا 100-85 با آب، امولسیفایر، حلال و اسید، قیر امولسیون شکل می گیرد. کارخانه قیر امولسیون به دو صورت کلی موجود است:

1- به صورت بچینگ یا پیمانه ای: در این روش، مواد اولیه به صورت پیمانه ای، اندازه گیری می شود و در دو فاز قیر و آب، این مقادیر درنظر گرفته شده، به صورت همزمان به آسیاب کلوییدی پمپ می شود و خروجی آسیاب کلوییدی به چرخش با دور بالا که گلبول های قیر و آب را توسط ماده ی امولسیفایر به یکدیگر پیوند می دهد، قیر امولسیون خواهد بود.
بهترین نوع کارخانه قیر امولسیون، به صورت پیمانه ای است که هرگاه نیاز به تغییر در پارامترهای محصول بود، قابلیت اصلاح را به کاربر می دهد.
2- به صورت پیوسته یا اینلاین: در این روش، مواد اولیه به صورت همزمان و با مقادیری که توسط فلومتر مشخص می شود، به صورت اتوماتیک و بی وقفه، هرچه ماده اولیه در سیستم موجود باشد را توسط آسیاب کلوییدی به قیر امولسیون تبدیل کند.  از لحاظ زمانی این روش به صرفه است اما اگر در محصول خروجی، اشکالی ظاهر شود، امکان توقف در سامانه وجود ندارد و همین امر، دقت این روش تولید را کمتر از روش بچینگ می کند.