سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پخش و توزیع انواع عایق قیر در کرج و تهران

نظر

پخش و توزیع انواع عایق قیر در کرج و تهران:قیر چیست؟قیر ماده‌ای است سیاه رنگ و خمیری شکل که در عایقکاری رطوبت و ساخت آسفالت کاربرد دارد. قیر انواع گوناگونی دارد که هر یک از انواع آن، دارای کاربرد خاصی است. قیر از مشتقات نفت است و اغلب در پالایشگاه نفت تولید می‌شود.قیر جسمی هیدروکربنی است به رنگ سیاه تا قهوه‌ای تیره که در سولفیدکربن و تتراکلرید کربن کاملاً حل می‌شود. قیر در دمای محیط، جامد است. اما با افزایش دما، به حالت خمیری درمی‌آید و پس از آن مایع می‌شود. کاربرد مهم قیر به علت وجود دو خاصیت مهم این ماده است؛ غیرقابل نفوذ بودن در برابر آب و چسپنده بودن.

عایق قیری

پخش و توزیع انواع عایق قیر در کرج و تهران

نحوه تولید قیر نفتی :نفت خامی که توسط لوله‌های قطور و از مراکز بهره­ برداری به پالایشگاه منتقل می­‌گردد، پس از تصفیه و انجام مراحل مختلف عملیاتی (در همین مراکز)، تبدیل به فرآورده‌های گوناگونی می­‌شود که قیر نفتی نیز از جمله این فرآورده‌ها می­باشد. این قیر در فرآیند تقطیر در برج خلأ به دست می‌آید که ته مانده برج تقطیر در خلاء (V.B) نام داشته و تحت تأثیر دو متغیر تقطیر و نفت خام قرار دارد. این ته‌ مانده، پایه ساخت قیرهای مختلف می­‌باشد که در برخی موارد به­ طور مستقیم قیری با مشخصات قیرهای راه سازی به دست می‌آید ولی در عمده موارد، موجب تولید قیری می­‌گردد که بسیار نرم بوده و برای تهیه قیرهای مناسب راه سازی و بام ساختمان‌ها، نیازمند بالا بردن نقطه نرمی از طرق مختلف نظیر هوادهی می­‌باشد. در فرایند هوادهی که اکسیداسیون نیز خوانده می­شود، مجموعه‌ای از فعل و انفعالات پیچیده شیمیایی، نظیر هیدروژن‌زدایی، پلیمریزاسیون و کنداوسیون صورت می­‌پذیرد که بالا بردن نسبت کربن به هیدورژن، قیر رقیق را به تدریج سفت­‌تر ساخته و امکان ساخت قیرهای مختلف را می‌دهد.

عایق قیری

پخش و توزیع انواع عایق قیر در کرج و تهران

انواع قیر مصرفی :قیر را از حیث نوع مصرف به دو نوع قیرهای راه سازی یا قیر رقیق و قیرهای ساختمانی (عایق بام) و یا قیر سفت تقسیم بندی می‌نمایند. حدود 90 درصد از قیرهای تولیدی در راه سازی و 10 درصد آن برای مصارف عایق‌کاری به کار برده می­‌شود. در کشور ما، عمده مصرف قیر توسط وزارت راه و ترابری جهت ساختن جاده‌­ها و همچنین شهرداری‌ها به منظور روکش خیابان‌ها صورت می­‌گیرد.

شرکت گوهر ابنیه پایتخت آماده خدمت رسانی به شما هموطنان عزیز میباشد،شماره تماس:09121754110
 مشخصات قیر: 1:درجه نفوذ: برای تعیین سختی قیر از آزمایش درجه نفوذ استفاده می شود.در این آزمایش از سوزنی استاندارد زیر بار 0?1 کیلوگرمی در مدت زمان 5 ثانیه، در دمای 25 درجه سانتی گراد استفاده می شود.میزان نفوذ سوزن بر اساس دهم میلی متر، همان درجه نفوذ است. تبعا هر چه درجه نفوذ کمتر باشد، قیر سخت تر است. 2: گرانروی:گرانروی یا همان لزجت، خصوصیتی است که میزان روان بودن یک ماده را نشان می دهد.هر چه گرانروی بیشتر باشد، قیر به سمت جامد می رود.و پر واضح است که با افزایش دما چون سیالیت قیر بیشتر می شود پس گرانروی کاهش می یابد. 3: درجه اشتعال:درجه اشتعال در واقع دمایی است که در آن دما، بر اثر تبخیر مقداری از قیر، با نزدیک شدن شعله، قیر آتش بگیرد و شعله پدید آید. 4 افت وزنی:افت وزنی از خصوصیات مهم قیر است که بر اثر کاهش وزن آن در اثر تبخیر بخشی از مواد نفتی در قیر حاصل می شود. 5: شکل پذیری (انگمی):میزان افزایش طول نمونه 1 سانتی متر مکعبی قیر قبل از پاره شدن در آزمایشگاه را انگمی گویند. 6: درجه خلوص:همانطور که پیش تر گفته شد، قیر در تترا کلرو کربن قابل حل است.زمانی که قیر را در این حلال حل می کنیم، بخشی از آن حل نمی شود.که به عنوان ناخالصی شناخته می شود. که از آنجا درصد خلوص قیر بدست می آید.