سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش های متداول برای تهیه قیر امولسیون چسبی عایق بندی سطوح

نظر

روش های متداول برای تهیه قیر امولسیون چسبی عایق بندی سطوح : امروزه دو روش متداول برای تهیه قیر امولسیون موجود است. در روش اول که به روش مخلوط کن سریع موسوم می باشد بعد از آنکه قیر مورد نظر تا حدود 100 درجه سانتی گراد گرم شد به طور  همزمان با جریان آبی که حاوی مقدار کمی از یک ملح قلیایی می باشد به درون محفظه ای وارد می شود. در این محفظه قیر مذاب و آب به کمک پروانه ای که در درون محفظه قرار دارند و با سرعت زیادی می چرخد با هم مخلوط می شوند. قیر امولسیون ساز در این روش در اثر فعل و انفعالات شیمیایی که بین ملح قلیایی موجود در آب و مواد اسیدی موجود در قیر صورت میگیرد به وجود می آید.

روش های متداول برای تهیه قیر امولسیون چسبی عایق بندی سطوح

کیفیت قیر امولسیون که با روش مخلوط کن سریع تهیه می گردد بستگی زیادی به جنس و ترکیبات شیمیایی قیر اولیه دارد. اندازه گلبول های قیر امولسیون به دست آمده در این روش بین 1 تا 10 میکرون بوده و قیر امولسیون حاصل در مقایسه با روش دیگر کاملا یکنواخت نمی باشد. قیر امولسیون ترکیبی است از ذرات ریز قیر، آب و مواد امولسیفایر (امولسیون ساز) به عنوان فعال کننده سطحی که این مواد ذرات قیر را احاطه می کنند و مانع از اتصال آنها به یکدیگر و لخته شدن قیر می گردد. کیفیت قیر امولسیون وابسته به عواملی مانند خواص شیمیایی قیر مورد استفاده، کیفیت آب، نوع و کیفیت امولسفایر، کمیت و کیفیت مواد شیمیایی دیگری که در فرمولاسیون تولید مورد استفاده قرار می گیرد، کیفیت آسیاب مورد استفاده و همچنین نحوه توزیع و پخش آن بستگی دارد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

مزیت قیر امولسیون نسبت به قیرهای محلول عبارتند از :

  1. عدم نیاز به فرآیند گرمادهی هنگام استفاده.
  2. عدم نیاز به حلال های نفتی.
  3. عدم آتشگیری هنگام نگهداری و حمل و اجرا.
  4. عدم آلودگی محیط زیست.
  5. امکان کاربرد در شرایط مرطوب.
  6. کاربردهای گسترده در راهسازی و راهداری.

چسب قیر امولسیونی چسب قیر امولسیونی, انواع عایق قیری

امولسیون قیر نسبت به قیرهای خالص و محلول، مزایای اقتصادی و زیست محیطی فراوانی دارد، که از آن جمله می توان به عدم احتیاج به بکارگیری مواد حلال در قیر، امکان استفاده از مصالح مرطوب و غیره اشاره کرد. با توجه به این مزایا، امولسیون می تواند جایگزین مناسبی بخصوص برای استفاده گسترده در اجرای رویه راه های با حجم ترافیک کم باشد. قیر امولسیونی اصلاح شده پلیمری (PMBE) دسته خاصی از امولسیون های قیری می باشد که برای چندین دهه است که به طور موفقیت آمیزی در صنعت ساخت آسفالت جاده به کار گرفته می شود.