سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آب بندی صحیح و جلوگیری از پوسته شدن رنگ دیواره استخرها

نظر

آب بندی صحیح و جلوگیری از پوسته شدن رنگ دیواره استخرها : علت پوسته شدن رنگ استخر می تواند عوامل زیادی داشته باشد . یکی از عمده ترین عوامل پوسته شدن رنگ استخر ورود آب فشار منفی از خارج از استخر به داخل استخر می باشد . ساده ترین مثال برای توجیه این مطلب مساله پوسته شدن رنگ در اتاق ها و سالن هایی است که پشت دیوار آنها حمام یا سرویس بهداشتی باشد . در صورتی که آب از بندکشی ها و دیوار حمام و سرویس بهداشتی عبور کند و به پشت رنگ یا کاغذ دیواری برسد باعث پوسته شدن و بلند شدن رنگ و کاغذ دیواری می گردد . به این پدیده فشار منفی می گویند و در استخرهایی که این اتفاق رخ می دهد پدیده فشار منفی در استخر می گویند . این اتفاق به دلیل ورود آبهای زیر زمینی و یا اختلاف ارتفاع استخر در دامنه تپه ها و کوه ها میگردد که موجب میشود آبهای زیر زمینی که از کوه جاری می گردند وارد سازه استخر گردد . 

آب بندی صحیح و جلوگیری از پوسته شدن رنگ دیواره استخرها

در واقع رنگ آمیزی استخر یکی از حساس ترین و مهم ترین عملیات هایی است که پس از ساخت استخر باید انجام پذیرد . انتخاب بهترین رنگ استخری برای رنگ آمیزی استخر می تواند هم در هزینه های آتی صرفه جویی نماید و هم اینکه در صورتی که از رنگ استخری پلیمری استفاده شود در آب بندی استخر نیز موثر خواهد بود .یکی از بهترین رنگ استخری را میتوان رنگ استخری ضد جلبک عنوان نمود که علاوه بر اینکه میتواند استخر را رنگ آمیزی نماید و عملیات آب بندی استخر را انجام دهد در کنترل رشد جلبک در استخر بسیار عملکرد مناسبی دارد . جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

جلوگیری از پوسته شدن رنگ استخر جلوگیری از پوسته شدن رنگ استخر, عایق بندی صحیح دیواره استخر

 استخرهای شنا و یا نگهداری ماهی امروزه اهمیت زیادی دارد. باید بدانیم که اگر کیفیت رنگ استخری مناسب نباشد خرابی‌های زودهنگام در رنگ استخر ایجاد می‌شود که هزینه تعمیر و مرمت دوباره و زمان زیادی که از نیروی انسانی میگیرد بسیار به ضرر خواهد بود. رنگ های استخر معمولا از پوشش اپوکسی ، پوشش پلی یورتان ، پلی اوره و … هستند. بنابراین تمامی جوانب را باید سنجید تا بهترین رنگ استخری با شرایط موجود تهیه و اجرا شود. استفاده از روش سنتی نصب و رنگ آمیزی رنگ استخری و عدم وجود دانش فنی سبب ایجاد حباب، علت پوسته شدن رنگ استخر و در نهایت تخریب سطح استخر می‌شود. استفاده از رنگ‌های مدرن و پلیمری سبب کاهش مشکلات خواهد شد. به دلیل وجود و نفوذ آب زیر زمینی و رطوبت ناشی از آب و یا نفوذ برف و باران در فصول و موقعیت جغرافیایی متفاوت باید رنگی استفاده شود که از نفوذ آب و رطوبت جلوگیری کند. عایق کاری و استفاده از چسب آب بند از این نوع مشکلات جلوگیری خواهد کرد. در گذشته از قیر و گونی برای عایق و آب بند استفاده می‌شد اما این مواد مشکلات زیست محیطی فراوان دارد و در برابر تنش و فشارهای هیدرولیکی مقاوم نیستند. بنابراین رنگ استخر باید مقاومت کافی در برابر رطوبت و آب را داشته باشد تا تبله نکند.