سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انجام عملیات عایقکاری سرویس بهداشتی در ماهدشت کرج

نظر

انجام عملیات عایقکاری سرویس بهداشتی در ماهدشت کرج : یکی از رایج ترین روشهای عایق کاری بعد از نصب ایزوگام استفاده از قیرگونی است که معمولا به دلیل ضخامت زیاد و کیفیت قیر و گونی مصرفی برای عایق نمودن سرویسهای بهداشتی که دارای بیشترین تجمع آب هستند کاربرد فراوان دارد. البته نحوه اجرای قیرگونی در دوام آن بسیار مهم میباشد که اهمیت توالی اجرا به ترتیب زیر میباشد.

 انجام عملیات عایقکاری سرویس بهداشتی در ماهدشت کرج

عایق کاری سرویس بهداشتی به دلیل احتمال ریزش و تجمع آب در کف حمام و دستشویی، امری ضروری می باشد. عایق کاری سرویس بهداشتی به دو صورت انجام می گیرد. عایق کاری هم می تواند توسط ایزوگام انجام شود و هم از قیر گونی برای عایق کاری در کف سرویس بهداشتی استفاده شود.

معمولا برای عایق کاری سرویس بهداشتی از قیرگونی به دلیل چسبندگی و ضخامت زیاد آن استفاده می شود. اما گاهی اوقات کارفرما بدین منظور که قیمت ایزوگام از قیر گونی پایین تر است، روش نصب ایزوگام را برای عایق کاری سرویس بهداشتی ترجیح می دهد.

نکات مهم در عایق کاری سرویس بهداشتی

ابتدا باید کف دسشویی به کمک سیمان کار، سیمان کاری شود. همیشه یک لایه ی سیمان قبل از قیر گونی بر روی سطح سرویس بهداشتی به کار می رود.

سپس لایه های قیر گونی به صورت افقی و عمودی اجرا می شوند. بعد از سیمانکاری لوله های باقی مانده از فاضلاب به درستی برش زده شوند. در هنگام بریدن لوله های فاضلاب قبل از ایزوگام کاری از حرارت برای اینکار استفاده نکنید.

در ادامه سطح سیمان کاری شده را برای ایزوگام کاری و بهتر چسبیدن ایزوگام با قیر پوشش می دهیم. قیرگونی کف سرویس ها در دو لایه گونی و سه لایه قیر اجرا می شود و پس از آن برای اطمینان از غیر قابل نفوذ بودن آب، سرویس بهداشتی را به آب می بندیم.

پس از آن ایزوگام ها را برش دهید و لوله های فاضلاب، روی کف شور، و سطح را به دقت ایزوگام کاری کنید. در هنگام نصب ایزوگام بر روی زاویه ی 90 درجه دقت کافی را به عمل آورید

چند نکته برای عایق کاری سرویس بهداشتی

برای عایق کاری سرویس بهداشتی با ایزوگام باید بعد از سیمانکاری کف توسط بنا و خشک شدن کامل آن اقدام به برش اضافه لوله فاضلاب با فرز و هم سطح کردن آن با کف کنید.

نباید برای برش لوله فاضلاب از چراغ ایزوگام و حرارت دادن استفاده کند.

اشتباه رایج توسط اغلب ایزوگام کاران این است که لوله تعبیه شده برای توالت فرنگی را نیز برش می زنند و بعد از سرامیک کاری و بالا آمدن ارتفاع کف سرویس هنگام کار گذاشتن توالت فرنگی توسط نصاب عمل اتصال به خوبی انجام نمی شود. پس تنها لوله ای که عایق کار نباید آن را برش دهد لوله 12سانتی متری توالت فرنگی می باشد.

در ایزوگام کاری سرویس بهداشتی به دلیل فضای بسته آن و حرارت ایجاد شده توسط چراغ ایزوگام ممکن است لوله کشی آب سرد و گرم آسیب ببیند. بدین منظور قبل از هر کاری اقدام به پوشش این لوله ها با گچ می کنیم، سپس کار عایق کاری را انجام می دهیم.

شیب بندی:

اگر در کف سرویس بهداشتی از کف شور استفاده شده است حفظ شیب ملایم برای ورود آب به کف شور اهمیت زیادی دارد که ایزوگام کار باید به آن دقت کند.مجموعه خدمات ساختمانی پارسیان آماده انجام کلیه کارهای مربوط به عایق کاری و ایزوگام،با شرایط ایده آل می باشد .

با نزدیک شدن به فصل سرما و بارش برف، طبیعی است که افراد دست به کار شوند و آمادگی های لازم را برای مقاومت در برابر سرما در منزل خود فراهم آورند. یکی از اصلی ترین کارهایی که در چنین زمان هایی صورت می گیرد استفاده از ایزوگام و یا قیرگونی است. برای بسیاری از افراد انتخاب یکی از این دو شیوه کار سختی است و نمی دانند که کدامشان می تواند مناسب تر باشد.

قیرگونی چیست؟

پیش از آن که بخواهیم این دو شیوه را با یکدیگر مقایسه کنیم باید به بررسی جداگانه هر کدام بپردازیم. به طور کلی می توان گفت که قیرگونی محصولی از قیر و گونی بوده که با روش سنتی ایزولاسیون برای عایق قسمت هایی مثل پی سازی، سرویس بهداشتی، آشپزخانه، پشت بام خانه ها و... مورد استفاده قرار می گیرد. مسئله ای که در رابطه با قیرگونی قابل ذکر است آن است که باید قبل از اجرا، سطح کار ریسمان شده به طور کامل تمیز و صاف باشد. علاوه بر این لوله های بخاری، کف شوی و همین طور هواکش هایی که باید در محل وجود داشته باشند نیز پیش از این مشخص شده و کاملا نصب شده باشند.

باید به این مسئله اشاره کرد که در روش قیرگونی، قیر به وسیله گونی تثبیت شده و مسطح می گردد، چرا که الیاف گونی در این میان نقش مسطح شدن را به خوبی ایفا می کنند. لازم به ذکر است که روش قیرگونی به دو روش یک لایه ای و دو لایه ای صورت می پذیرد.

مزایای قیرگونی در منازل

طبیعتا استفاده از قیرگونی می تواند مزیت های بسیاری را به دنبال داشته باشد که عبارتند از:

عایق بندی مناسب رطوبتی

مناسب برای فضاهای کوچک یا حتی شکستگی های زیاد در فضاهایی مثل حمام، آشپزخانه و هم چنین پای ستون ها

ضخامت بالا در مقایسه با ایزوگام

معایب قیرگونی

وقتی از مزایای قیرگونی صحبت می کنیم جا دارد که به معایب آن هم اشاره کنیم تا در نهایت به نگاهی همه جانبه از این روش دست یابیم.

خطر به دلیل حرارت بالا در قیر

احتمال پارگی های ناشی از نشست های احتمالی سازه ساختمان 

پوسیده شدن بر اثر گذر زمان

وزن بالا به نسبت ایزوگام (به همین دلیل این وزن باید در محاسبات مقاومت سازه گنجانده شود)

قیمت بالا

شرکت گوهر ابینه پایتخت آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد 09121754110