سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استفاده از قیر پلیمری برای تهیه مخلوط های آسفالتی با دوام بالا

نظر

استفاده از قیر پلیمری برای تهیه مخلوط های آسفالتی با دوام بالا : قیر پلیمری نوعی قیر اصلاح شده با پلیمر است که برای تهیه مخلوط آسفالتی با دوام بالا و خواص ویژه در راه سازی مورد استفاده قرار می گیرد. اصلاح قیر با پلیمر امکان تولید انواع مخلوط های آسفالتی گرم شامل آسفالت با دوام بالا، آسفالت متخلخل، آسفالت ماستیک و انواع آسفالت های با خواص ویژه را فراهم می کند. در بسیاری از صنایع و بخصوص صنعت ساختمان سازی استفاده از محصولاتی که بتوانند مانع نفوذ و پیشروی آب گردند پیش بینی شده است. یکی از این نوع محصولات ، عایق های پیش ساخته یا ایزوگام است. عایق رطوبتی پیش ساخته ساختاری متشکل از یک یا چند لایه معدنی یا آلی، اشباع شده در قیر یا سایر افزودنی های شیمیایی است. قیر باقی مانده برج های تقطیر در فشار معمولی و خلاء است که دارای رنگ سیاه بوده و در درجه حرارت معمولی جامد ویا نیمه جامد است. قیر خود دارای گریدهای مختلفی می باشد.

استفاده از قیر پلیمری برای تهیه مخلوط های آسفالتی با دوام بالا

با استفاده از قیرهای پلیمری دمیده می توان عایق با پایه قیر پلیمری دمیده تولید کرد که دارای قیمت و کیفیت مناسب باشد. برای تولید قیر پلیمری دمیده می توان از مخلوط مازوت و وکیوم باتوم استفاده کرد که در این مخلوط مازوت نقش روغن نرم کننده و اصلاح کننده و وکیوم باتوم به عنوان چسب و خوراک استفاده می شود و محصول حاصل مزایای هر دو ماده را دارد.  از ترکیب قیر با پلیمر و افزودنی‌های دیگر به منظور تصحیح خواص و عملکرد قیر،قیر. پلیمری تولید می شود. پلیمرها زنجیره ­های بلندی از مواد آلی هستند که از قسمت ­های کوچکتری به نام منومر تشکیل شده­اند و دارای خصوصیات منحصر به فردی هستند که عبارتند از: 

  1. دارای دمای انتقال درجه دومی به نام Tg می ­باشند.
  2. دارای جرم مولکولی متفاوت و توزیع جرم مولکولی می­باشد.
  3. ماده ­ای ویسکوالاستیک بوده و به همین خاطر دارای مکانیزم­ های استهلاک تنشی فراتر از مواد دیگر می ­باشد.
  4. نسبت جرم به خواص آن در مقایسه با مواد دیگر بسیار بالاست به طوری که می ­توان پلیمر­هایی با یک ششم وزن فولاد ساخت که مدولی بیش از فولاد داشته باشد. .  جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید
قیر پلیمری اصلاح شده قیر پلیمری اصلاح شده, تهیه آسفالت حفاظتی با قیر

انواع پلیمرها:

پلیمرها به سه دسته کلی زیر تقسیم می­ شوند :

- ترموپلاستیک ­ها.

- ترموست ­ها.

- ترموپلاستیک الاستومرها.

پلیمرهای ترموپلاست: 

این دسته از پلیمرها در دماهای اختلاط و اجرا مشکلی نداشته و از گرانروی مناسبی برخوردار می ­باشند اما در اجرا خواص بهینه لازم را برای بهبود خواص قیر دارا نیستند.

پلیمرهای الاستومر:

این گونه پلیمرها در دماهای بهروری مناسب بوده و خواص لازم را برای قیر تأمین می ­نمایند ولی در دمای اختلاط و اجرا گرانروی بسیار بالایی داشته و این دو عمل را با مشکل مواجه می­ کند.

پلیمرهای ترموپلاست الاستومر:

این پلیمرها که جهت اختلاط با قیر سنتز شده­اند جدیدترین و مؤثرترین پلیمرها برای تغییر خواص قیر خصوصاً برای مصارف راهسازی می ­باشند. مشکلات و نارسایی­ هایی که در اختلاط رابرها و پلاستیک­ها با قیر،موجود بوده در این پلیمرها حل شده است.