سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیروگونی چیست فرق آن باایزوگام پشت بام

نظر

قیروگونی چیست فرق آن باایزوگام پشت بام: برای حل مشکل رطوبت در سقف پشت بام بخواهید آن را عایق کشی کنید. اما این که از ایزوگام استفاده کنید یا قیرگونی شما را سردرگم کرده باشد. عوامل زیادی را باید بسنجید تا به انتخاب خود مصمم شوید.ایزوگام و قیرگونی هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند که می‌توانند برای درخواست شما مناسب باشند. برای انتخاب آن لازم است مسائل مختلفی را در نظر بگیرید. برای مثال محل زندگی شما شهری سردسیر است یا گرمسیر؟ میزان تابش آفتاب بر روی سقف چه میزان است؟

قیروگونی چیست فرق آن باایزوگام پشت بام

برای مثال از قیر می‌توانید در نقاط سردسیر و معتدل استفاده کنید. اما برای شهرهایی که میزان تابش نور خورشید بیشتر است، لازم است از قیرهایی با درجه غلظت بیشتر استفاده شود. برای مثال نوع 85*25 آن برای مناطق گرمسیر مناسب است. در مقایسه ایزوگام و قیرگونی باید به روش نصب آن اشاره کنیم   .

اگر از کارشناسان نصب عایق هم بپرسیم به شما می‌گویند که نصب ایزوگام بسیار راحت‌تر از اجرای روش قیرگونی است. همیشه پیشرفت موضوعی به سمتی می‌رود که هم هزینه‌های اجرای آن را کم کند و هم آن را آسان‌تر کند. نصب ایزوگام به مراتب هزینه و روش نصب بهتر و مناسب‌تری نسبت به قیرگونی دارد.

قیرگونی چیست؟

قبل از این که به مقایسه ایزوگام و قیرگونی بپردازید باید با ویژگی‌های هرکدام آشنا شوید. قیرگونی دارای سابقه بیشتری برای عایق کردن پشت بام است.

قیرگونی همان‌طور که از نامش پیداست از مخلوط دو محصول قیر و گونی به وجود آمده است. این محصول که در گذشته طرفداران بیشتری داشته برای عایق کردن پشت بام، کف آشپزخانه و سرویس بهداشتی و … به کار می‌رفت.

قیرخالص پالایش شده از فراورده‌های نفتی برای قیر گونی استفاده می‌شود. زمانی که قیر معدنی در جریان پالایش قرار می‌گیرد، خاک موجود در آن گرفته می‌شود و این نوع قیر خاصیت عایق بودن پیدا می‌کند.

 برای تکمیل شدن مرحله قیرگونی و کیفیت بهتر از نتیجه کار، بر روی قیر یک لایه آسفالت نرم می‌ریزند و سپس بر روی این لایه موزاییک می‌چسبانند. این کار باعث می‌شود قیرگونی کیفیت و دوام بهتری داشته باشد، اما در حالت کلی وزنی بر روی سقف ایجاد می‌کنند.

 

 قیرگونی انواع مختلفی دارند. قیرگونی یک لایه که لایه وسط آن گونی است و دو لایه بیرونی از جنس قیر است. قیرگونی دولایه که از دو لایه گونی و سه لایه قیر ساخته شده، که دو لایه بیرونی آن از جنس قیر است. قیرگونی سه لایه هم به صورت یک لایه در میان است و مانند نوع دو لایه، لایه‌های بیرونی از جنس قیر است. اما با این تفاوت که از سه لایه گونی ساخته می‌شود.

قیرگونی یا ایزوگام؟ کدام بهتر است؟

علاوه بر این، کیفیت ایزوگام هم با مواد به کار رفته در قیرگونی بسیار تفاوت دارد. اگر تجربه قیرگونی بر روی سقف پشت بام خود را داشته باشید، متوجه شده‌اید که لایه‌های قیرگونی بعد از چند سال پوسیده می‌شود و نیاز به تعمیر دارد. اما استفاده از ایزوگام می‌تواند کیفیت بهتری برای شما داشته باشد که تا چندین سال شما را از این کار معاف کند. 

ضخامت قیرگونی از ضخامت ایزوگام بیشتر است. اما نوع ساخت آن‌ها با هم متفاوت است. ضخامت دلیل مناسبی برای انتخاب این دو محصول نیست. اما ضخامت کم‌تر در ایزوگام هم باعث حمل و نصب راحت‌تر آن شده است. البته این نکته را باید در نظر بگیریم که نصب ایزوگام هم نیاز به فردی با تجربه و آشنا به اصول آن باشد تا نتیجه مطلوبی به دست آید.

در هر صورت اگر بنا به هر دلیلی هر نوع از این دو عایق را انتخاب کردید بهتر است از کیفیت ساخت آن مطمئن شوید. بهتر است برای این کار همراه با فردی مراجعه کنید که آشنایی کامل با این محصولات داشته باشد. در صورتی که چنین فردی در دسترس نبود می‌توانید با کارشناسان شرکت گوهر ابنیه پایتخت همراه باشید شماره تماس شرکت :09121754110