سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایا کاربرد قیر های سرد امولسیونی آماده مصرف در عایق بندی

نظر

مزایا کاربرد قیر های سرد امولسیونی آماده مصرف در عایق بندی : قیر سرد ماده ای جدید از قیر است و برای عایق کاری کف کولر و سرویس بهداشتی، درزگیری آسفالت یا ایزوگام، آب بندی استخر و یا دیوار ، زیر زمین و دیوارهای نمناک جهت عایقکاری مورد مصرف قرار می گیرد و از ویژگی های قیر سرد قابل حل بود آن در آب میباشد و اینکه نیازی به حرارت ندارد. قیر امولسیون یا قیرابه از مخلوط شدن قیر ، آب و مواد امولسیون ساز در پالایشگاه به دست می آید. همان طور که از خصوصیات شیمیایی قیر و آب برمی آید، این دو ماده در شرایط عادی با هم مخلوط نشده و به دلیل چگالی متفاوت جدا از هم قرار می گیرند. مواد امولسیون ساز باعث ایجاد محلولی از این دو به صورت پراکنده در هم می شوند.

مزایا کاربرد قیر های سرد امولسیونی آماده مصرف در عایق بندی

پروژه‌های راهسازی از پیچیدگی‌ های خاصی برخوردارند. به دلیل شرایط خاص آب و هوایی در مناطق مختلف، بارش باران، برف، رطوبت بالا، نیاز به طول عمر بالا و کاهش هزینه‌ها باید از قیر مرغوب و با کیفیت استفاده شود. قیر امولسیون تولید شده در شرکت  مهندسی قیر و آسفالت دارای کیفیت مطلوب بوده و تمامی استانداردهای راه و شهرسازی در سطح ایران و جهان در تولید آن لحاظ شده است.

مزایای قیر سبز (قیرهای امولسیونی)  : 

. حرارت دهی باعث تغییر خواص یک ماده می‌شود. چون قیرهای امولسیون برای آماده سازی حرارت نمی‌بینند، خواص مربوط به استحکام در آن‌ها حفظ خواهد شد.

. چون روان کننده قیر امولسیون آب است در مناطقی با رطوبت بالا نیز می‌توان بدون مشکل از آن‌ استفاده نمود.

. قیر و آب در حالت عادی با هم ترکیب نمی‌شوند و نیاز به امولسیفایر دارند تا به انجام این فرآیند کمک کنند. امولسیون‌ها دارای انواع مختلفی هستند که هنگام ترکیب با قیر طیف وسیعی از انواع قیرهای امولسیون برای کاربردهای مختلف را ایجاد می‌نمایند.

. به دلیل استفاده از آب به جای حلال‌های شیمیایی و نفتی در قیر امولسیون میزان آسیب وارده به محیط زیست بسیار کاهش می‌یابد. به همین دلیل است که امروزه در بسیاری از کشورها در پروژه‌های راهسازی قیرهای امولسیون به طور کامل جایگزین قیر کات بک شده است.

قیر آماده بدون نیاز به حرارت قیر آماده بدون نیاز به حرارت, عایق بندی انواع سطوح

. حرارت دادن به قیر سبب بالا رفتن میزان انرژی مصرفی، تولید گازهای گلخانه‌ای و آلودگی محیطی می‌شود. یکی از مزیت‌های اصلی قیرهای امولسیون این است که می‌توان به وسیله آن آسفالت سرد را اجرا نمود که در مقایسه با آسفالت گرم بسیار انرژی کمتری مصرف می‌کند.

. قیرهای امولسیون هیچگونه محدودیت خاصی برای استفاده ندارند و می‌توان در انواع پروژه‌های راهسازی مثل خیابان، جاده، باند فرودگاه و ... از آن‌ها استفاده نمود.

. به دلیل عدم استفاده از حلال‌های نفتی در این نوع قیر در هنگام نگهداری و انتقال خطر اشتعال و انفجار وجود نخواهد داشت.

. این نوع قیر احتیاج به حرارت دادن نداشته و به راحتی می‌توان آن را در دمای محیط به کار برد.

. به دلیل روان بودن بالا، قیرهای امولسیون قابلیت نفوذ زیادی داشته که باعث افزایش میزان نفوذ و چسبندگی آن به مصالح سنگی می‌شود.

. به دلیل عدم مصرف انرژی بالا برای حرارت‌دهی، استفاده از آب به جای مواد شیمیایی و راحتی در حمل نقل قیمت تمام شده قیرهای امولسیون بسیار کمتر از قیر کات بک است.