سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع ملات آب بندی پشت بام موزاییکی در گوهردشت کرج

نظر

انواع ملات آب بندی پشت بام موزاییکی در گوهردشت کرج : یکی از چالش ها و یا بهتر بگوییم یکی از مشکلات عمده در ساختمان ها و بالخص آپارتمان ها ، نشت آب از پشت بام به داخل منازل می باشد. به خصوص این مشکل بیشتر در منازلی رخ می دهد که روی عایق رطوبتی که اکثرا ایزوگام بوده با مصالحی همچون موزاییک ، سرامیک و یا سنگ جهت زیبایی و یا تردد پوشش داده می گردد. بسیاری از دست اندرکاران ساختمان بر این باور هستند که در صورت پوشش بام با این نوع مصالح عمر عایق رطوبتی نیز افزایش پیدا خواهد نمود و یا جهت اطمینان از عایق کاری پشت بام آنرا با دو دست ایزوگام و یا اندود قیر و گونی ایزولاسیون نموده و بعد از آن اقدام به پوشش پشت بام خود با موزاییک و یا سنگ می نمایند.

انواع ملات آب بندی پشت بام موزاییکی در گوهردشت کرج

برای آب بندی پشت بام با سطح نهایی موزاییک، سطح پشت بام موزائیک می باشد که نفوذ آب و رطوبت در جرم موزاییک ها و ملات زیرین آنها باعث از بین بردن ترک خوردگی سطح موزاییک و پوک شدن ملات زیرین آن شده و به مرور باعث نشت آب و رطوبت به طبقه زیرین می شود. به دلیل شکستگی و از بین رفتن ملات زیرین موزائیک ها شیب بندی پشت بام دچار مشکل شده است، در این مرحله اولین پیشنهادی که به کارفرما داده می شود برداشت کلیه سطوح و ترمیم شیب بندی می باشد. در صورت مقدور نبودن این موضوع ابتدا سطوح موزاییک هایی که آسیب دیده اند پاکسازی شده و توسط ملات تعمیری که به وسیله محصول NSG-N50 تهیه می شود ترمیم می کنیم (ملات تعمیری شامل یک واحد NSG-N50 و 5 واحد آب و 1 واحد سیمان و 2 واحد پودر سنگ الک شده می باشد) سپس سطوح بند های کاشی ها به وسیله سنگ فرز تخلیه می شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

آب بندی پشت بام موزاییک آب بندی پشت بام موزاییک, عایق رطوبتی پشت بام

ملات‌ هایی که برای موزاییک فرش پشت بام استفاده می‌شوند به شرح زیر هستند :

ملات ماسه و آهک : از مخلوط ماسه‌ ریزدانه با قطر پنج میلی‌متر و شیره‌ آهک به میزان 175 تا 200 کیلوگرم در مترمکعب، ملاتی به نام ماسه و آهک ساخته می‌شود که می‌توان آن را برای موزاییک کاری مورد استفاده قرار داد. از این ملات به دلیل مقاومت کمتر، به ندرت استفاده می‌شود.

ملات باتارد : از مخلوط ماسه با دانه‌بندی ریز و شیره‌ آهک به مقدار 100 کیلوگرم و 150 کیلوگرم سیمان در مترمکعب ساخته می‌شود. به دلیل وجود آهک، مقاومت این ملات نیز به نسبت ملات ماسه و سیمان کمتر است.

ملات ماسه و سیمان : از مخلوط کردن ماسه‌ دانه‌بندی شده و سیمان با عیار 300 کیلوگرم در مترمکعب، مقاوم‌ترین ملات ساختمانی حاصل می‌ شود. این ملات همچنین پراستفاده‌ ترین ملات در کلیه امور ساختمانی از جمله موزاییک فرش کردن است.