سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اجرای قیرگونی عایق کاری کف سرویس بهداشتی و حمام

نظر

اجرای قیرگونی عایق کاری کف سرویس بهداشتی و حمام : یکی از رایج ترین روش‎های عایق کاری بعد از نصب ایزوگام استفاده از قیرگونی است که معمولا به دلیل ضخامت زیاد و کیفیت قیر و گونی مصرفی برای عایق نمودن سرویس‎های بهداشتی که دارای بیشترین تجمع آب هستند کاربرد فراوان دارد. البته نحوه اجرای قیرگونی در دوام آن  بسیار مهم می‎باشد که اهمیت توالی اجرا به ترتیب زیر می ‎باشد.

اجرای قیرگونی عایق کاری کف سرویس بهداشتی و حمام

1- سطح زیرین قیرگونی حتما باید سیمان کاری شود و درجه سیمان بکار رفته باید به حدی باشد که به اصطلاح با حرکت روی سیمان سایش پیدا نکند همچنین اگر بعد از سیمان کاری به دلیل نشست خاک زیرین سطح سیمان ترک خورد باید با مخلوط دوغاب و سیمان سفید پر شود و بعد از خشک شدن عمل قیر گونی انجام شود.

2- در شرایط جوی نام مناسب عمل قیر گونی سرویس بهداشتی به دلیل سرد شدن فوری قیر و مرطوب شدن سطح به علت بارندگی انجام نشود. زیرا در غیر این صورت حبابهایی در زیر لایه‎های قیر گونی تشکیل می‎ شود که با گرم و سرد شدن هوا و حرکات جزئی اجزای ساختمان و یا وارد شدن ضربه به سطوح عایق، ممکن است دچار پارگی و صدمه گردند.

3- قیر نرم به اصطلاح 70-60 اولین لایه تشکیل دهنده بعد از سیمان می‎باشد که نباید حرارت داده شده به این قیر از 180 درجه سانتیگراد بیشتر شود زیرا مواد مطلوب قیر از بین می‎رود نحوه اجرا بدین گونه است که پس از داغ شدن با استفاده از ماله مخصوص یک لایه قیر نرم به طور یکنواخت بر روی سطوح افقی پخش می‎شود به نحوی که تمام روزنه‎های سطح کاملا پر شود.

قیرگونی سرویس بهداشتی قیرگونی سرویس بهداشتی, اجرای آب بندی کف سرویس و حمام

4- یک لایه گونی درجه 1 را روی سطح قیر اندود شده پهن می‎کنیم و پس از رفع چین خوردگی گونی محل‎هایی مانند کفشور‎ها را برش می‎زنیم  و  محل آب رو‎ها را با دقت قیر اندود می‎کنیم همچنین استاندارد هم پوشانی(روی هم رفتگی) گونی به اندازه 10 سانتیمتر باید رعایت شود.

5- سپس اقدام به مخلوط کردن قیر نرم 70-60 با قیر سفت مخصوص می‎کنیم و یک لایه دیگر قیر را روی گونی پهن شده به صورتی می‎کشیم که هیچ نقطه ای از گونی مشخص نباشد . قیرهای نرم و سفتی که با هم مخلوط و  تحت حرارت قرار داده می‌شوند باید در حین گرم‌کردن کاملاً ‌مخلوط شوند و حداکثر دمای مجاز برای گرم‌کردن این مخلوط، 70 درجه بیشتر از دمای مجاز برای قیر نرم در بند 3 می‌باشد.

6- سپس برای انجام دولایی سرویس گونی را در جهت معکوس اجرای اولی پهن می‎کنیم تا به اصطلاح ضرب دری شود علت این کار این است که راه نفوذ آب به طور کامل بسته شود همچنین در قیرگونی داخل ساختمان حداقل باید از دو لایه قیر گونی استفاده شود.

7- و در مرحله آخر اقدام به کشیدن دوباره قیر روی گونی پهن شده می‎کنیم همچنین برای تکمیل کار انجام شده و اطمینان از محکم شدن کار یک لایه دیگر روی قیر قبلی می‎کشیم.

8- هنگامی که هیچ گونه نشتی رویت نشد باید سطح قیرگونی شده را با یک لایه سیمان پوشاند تا از افتادن اشیا و آسیب زدن به عایق جلوگیری شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.