سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه درزگیری و عایق بندی کف استخرهای شنا و کشاورزی

نظر

نحوه درزگیری و عایق بندی کف استخرهای شنا و کشاورزی : یکی از اصلی ترین فاکتور ها در خصوص اجرا و در زمان بهره برداری استخرها مبحث آب بندی آن می باشد. علی رغم جذاب بودن استخر برای عموم مردم، استفاده از آن نیازمند نگهداری نیز می باشد، یکی از اصول مهم در نگهداری از استخرها توجه به عدم نشت آب داخل آن می باشد که در صورت رخ داد صدمات جبران ناپذیری به مصرف کننده وارد می گردد.

نحوه درزگیری و عایق بندی کف استخرهای شنا و کشاورزی

عملیات آب بندی استخرها به منظور جلوگیری از نفوذ یا خروج آب و دیگر مایعات از میان اجزای بتنی استخر صورت می گیرد که هدف اصلی از انجام این کار افزایش طول عمر و دوام استخر و عدم آسیب دیدن سازه هایی که در مجاورت آن قرار دارند می باشد. حال مهمترین سوال این است که بهترین روش و بهترین زمان جهت آب بندی استخر کدام است. از مواردی که باید جهت آب بندی استخر به آن توجه شود عدم نشست آب از دیواره، کف و لوله های تاسیساتی در آن است. واتر استاپ نوعی عایق لاستیکی شکل است که قبل از ساخت استخر استفاده می شود. این عایق نه تنها باعث می شود که دیواره های سیمانی استخر ترک نخورند، بلکه در صورت داشتن ترک و یا ایجاد ترک احتمالی، اجازه باز شدن و گسترش آن را نمی دهد. پودر آب بند و چسب بتن از این دو ماده هم قبل از ساخت استخر می توان بهره برد و هم پس از ساخت. برای این که بتوانیم استخری بسازیم که آب را در خود حفظ نموده و از اسراف آن جلوگیری نماید نیاز به ترکیب این دو ماده با بتن آماده شده برای ساخت کف و دیواره های استخر داریم. البته بعد از ساخته شدن نیز امکان آب بندی با این ترکیب وجود دارد و آن هم به این صورت که این مواد را با سیمان ترکیب کرده و یک لایه از آن را دور تا دور دیواره ها و کف استخر می کشیم. در این صورت یک استخر کاملا آب بندی شده خواهیم داشت.

درزگیری کف استخر درزگیری کف استخر, عایق نانو چسبی

وجود کوچکترین ترک ها یا شکستگی ها در دیواره ها و کف استخر ها، باعث می شود آب و یا حتی به بخار آب به بتن ها نفوذ کرده و موجب فرسوده شدن بتن شده و آن را به مرور از بین ببرد. با توجه به موارد اشاره شده در بالا می توان مطمئن شد که آب بندی استخر مهمترین موضوع در ساخت استخر است که باید با دقت فراوان انجام شود تا از ایجاد زیان و خسارت فراوان جلوگیری به عمل بیاید. نکته ی مهم دیگری که می بایست به آن اشاره کنیم. این است که آب بندی استخر فقط مربوط به مرحله ساخت استخر نیست و بعد از ساخت آن نیز باید دیواره های استخر را مورد بررسی قرار داد و در صورت وجود هرگونه شکستگی، سوراخ و ... اقدام به رفع آن نمود تا مانع از ورود آب به بتن شده و از خراب شدن بتن جلوگیری نمود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.