سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پخش و اجرای عایق های صوتی نانویی در آپارتمان ها

نظر

پخش و اجرای عایق های صوتی نانویی در آپارتمان ها : رنگ عایق صدا جهت جلوگیری از ورود سر و صدا به محلی خاص میباشد که توسط ایستا پلیمر شریف قابلیت ارائه و اجرا در محل های مختلف از جمله مصارف صنعتی و دریا را دارد. یکی از مشکلات و آلودگی های مهم در سازه‌های فلزی صنعتی و سازه‌های دریا آلودگی صوتی و انتشار گسترده نویز به واسطه سازه‌های فلزی می‌باشد.

پخش و اجرای عایق های صوتی نانویی در آپارتمان ها

برای جلوگیری از انتشار موج‌ های مکانیکی با بسامد پایین و آلودگی ‌های صوتی به واسطه سازه‌ های فلزی همواره راه حل‌های بسیاری ابداع شده است از جمله استفاده از انواع لرزشگیر لاستیکی و عایق بندی سطح فلزات با عایق ‌های جاذب صوت و لرزش. مکانیزم اصلی در تمامی این روش‌ها مستهلک کردن انرژی موج صوتی می‌باشد. این انرژی مستهلک شده عمدتا به صورت انرژی حرارتی در محیط آزاد می گردد. از جمله کاربردهای فناوری نانو در صنعت ساختمان و بخصوص در عایق های صوتی بکار برده شده در ساختمان ها است. از مزیت های مواد عایق صدای مبتنی بر فناوری نانو می توان به کیفیت بالا و ضخامت کمتر آنها اشاره کرد. در این نوشتار اصول و انواع عایق های صوتی نانویی شرح داده شده و به کاربردهای آن ها در صنعت ساخت و ساز اشاره شده است. محصولات عایق صوتی نانو که در آنها از فناوری نانو استفاده شده است به عنوان عایق های مدرن مطرح هستند. مزیت های کلی عایق های صوتی مدرن نسبت به عایق های قدیمی در زیر آمده است:

  • کیفیت بالا و توانایی بیشتر عایق های صوتی مدرن.
  • نیاز به ضخامت کمتر از این مواد که باعث بیشتر شدن فضای مفید ساختمان می شود.

نانو عایق صوتی نانو عایق صوتی, آئروژل عایق کاری نانو صوتی

آئروژل نوعی ماده جامد متخلخل فوق سبک با چگالی کم و شبیه ژل است که حفره های بسیار ریز درون ساختارش دارد و مایع درون آن تحت شرایط خشک کردن فوق بحرانی خارج شده است. برای مثال قطر این حفره ها در آئروژل سیلیکا از 10 تا 100 نانومتر می باشد. این مواد بطور شگفت انگیزی دارای چگالی و تراکم بسیار اندک هستند. امواج صوتی به هنگام گذر از میان حفره های ریز درونی عایق ها که پر از هواست، با سرعت به مراتب کمتری نسبت به آنچه در هوای معمولی رخ می دهد، حرکت می کنند. آئروژل ها که از متخلخل ترین مواد هستند، این وظیفه را به نحو احسن انجام می دهند. افزون بر این، معمولا ارتعاشات اندکی که در بخش جامد ماده ی عایق رخ می دهد، سبب انتقال بخشی از انرژی صوتی می شود، که به سبب اینکه آئروژل ها، دارای حداقل مادهی جامد در ساختار خود هستند و همین بخش های جامد نیز با پیوند و اتصالی باریک و ظریف، به یکدیگر متصل هستند، انتقال انرژی صوتی از ماتریس جامد را نیز به حداقل می رسانند. سرعت حرکت صوت در آئروژل سیلیکای یک پارچه کمتر از هوا است و حدود کمتر از m/s 40 اندازه گیری شده است و در آئروژل دانه ای سرعت حرکت صوت حدود m/ s100 است. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.