سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه آب بندی سقف های شیروانی ساختمان ها در مهرویلا

نظر

نحوه آب بندی سقف های شیروانی ساختمان ها در مهرویلا : نحوه اجرای سقف شیروانی یا شیبدار از این لحاظ مهم است که سقف های شیبدار از لحاظ نصب و اجرا بسیار سریع و در دسترس می‌باشند. سقف های شیبدار به دلیل تنوع بسیار زیاد، نصب آسان، زمان پایین اجرا، پرت کم مصالح، وزن کم، سازگاری با شرایط اقلیمی برخی مناطق و ظاهری زیبا، در بسیاری از مناطق شهری و روستایی برای پوشش سقف ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. اجرای سقف های شیبدار به دلیل اقبال عمومی بسیار جذاب بوده و شناخت روش های اجرای آن خالی از لطف نیست. 

نحوه آب بندی سقف های شیروانی ساختمان ها در مهرویلا

سقف های شیبدار در ایران به چندین روش اجرا می گردد و با توجه به نوع طرح معماری آنها، باید زیرسازی مطابق با آن را اجرا نمود. به عنوان مثال زیرسازی سقف های شیبدار یک طرفه، دو طرفه، چند طرفه و یا مخروطی به یک شیوه قابل اجرا نیست. نه تنها نوع ساختار سقف های شیبدار، بلکه نوع مصالح پوشش روی سقف ها نیز در روش زیرسازی آن تاثیرگذار خواهد بود. انواع عایق های نانو به صورت پوششی یکدست و رنگی و شکیل روی سطح فلزی و شیروانی ها اعمال می گردد که صد درصد عایق رطوبتی می شود و دقیقا همان کاربرد ایزوگام را دارد با این تفاوت که در مقایسه با ایزوگام وزن بسیار سبکی دارد و باعث سنگین شدن سازه نمی گردد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

نحوه آب بندی سقف شیروانی نحوه آب بندی سقف شیروانی, عایق بندی درزهای شیروانی

پس از تکمیل زیرسازی سقف ها، پوشش اولیه روی آن را بوسیله مصالح متناسب با پوشش نهایی کاور می نماییم. این مصالح پوششی می تواند از جنس فلز (مانند ساندویچ پنل و یا توری به همراه پشم شیشه) و یا چوب (ورق OSB) و یا مصالح دیگر باشد. نکته بسیار مهم در این نوع پوشش ها براورده کردن نیازهای مورد نظر می باشد. به عنوان مثال در صورتی که پوشش نهایی سقف شیروانی از جنس ورقهای فولادی باشد، باید پوششی روی سازه زیرسازی اجرا گردد تا بتواند عایق دمایی و رطوبتی را تا حدی ایجاد نماید. یکی از همین مصالح جهت زیرسازی پوشش نهایی، چوب های OSB می باشد که با توجه به همگن بودن آن با مصالحی نظیر شینگلدر بسیاری از سقف های شیروانی مورد استفاده قرار می گیرد. پس از آماده شدن زیرسازی جهت اجرای پوشش نهایی انجام خواهد گرفت. برخی از این پوشش ها می تواند با نوع همپوشانی روی یکدیگر عایق رطوبتی لازم را ایجاد نمایند ولی برخی از آنها نیاز به ایجاد لایه عایق رطوبتی (آب بندی) با مصالح دیگری هستند. گروهی از پوشش های سقف های شیروانی نیز مانند شیروانی های سفالی، با توجه به ساختار، دارای قطعاتی (تاج بام، لب بند، کله بام، کتیبه، ناودانی و…) هستند که می توانند شرایط عبور آب را در نقاط مختلف سقف فراهم نمایند. بعضی از این پوشش ها بوسیله چسب ها، برخی بوسیله میخ و یا حتی پیچ روی سقف ها قرار داده می شوند که در نهایت، باید محل اتصال میخ ها و پیچ ها را نیز آب بندی نمود.