سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش های جدید عایق کاری حرارتی دیوار های ساختمان

نظر

روش های جدید عایق کاری حرارتی دیوار های ساختمان : با توجه به پیشرفت تکنولوژی ساخت ساختمان و متدهای ساخت سریع خانه ها در کمترین مدت، روش های جدیدی نیز به وجود آمده اند، از جمله این روش ها می توان به ICF (بلوک های سیمانی عایق) و ساندویچ پانل ها اشاره کرد. درون این مصالح از عایق حرارتی استفاده شده است و نیاز به عایق کاری مجدد دیوار نمی باشد. سوالی که مطرح است این است که کدامیک از این روش ها برای عایق کاری حرارتی ساختمان مناسب تر است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که هر یک از این روش ها برای شرایط خاصی مناسب تر هستند.  پارامترهای اقتصادی نیز بر انتخاب نوع روش عایق کاری اثر می گذارد. توجه به نوع دیوار و نمای ساختمان در انتخاب روش مناسب از اهمیت بسزایی برخوردار است.

روش های جدید عایق کاری حرارتی دیوار های ساختمان

روش های عایق کاری دیوار در زمان ساخت :

  1. عایق کاری دیوار با استفاده از ساندویچ پانل
  2. عایق کاری با استفاده از بلوک های سیمانی عایق (ICF)
  3. قرار دادن عایق حرارتی بین دیوار دو جداره
  4. عایق کاری دیوار ها از داخل ساختمان
  5. عایق کاری دیوار ها از خارج ساختمان

روش های عایق بندی دیوار روش های عایق بندی دیوار, عایق کاری دیوارها

عایق کاری دیوار های ساخته شده :

نمای دیوار های ساختمان احداث شده، برای عایق کاری باید دوباره بازسازی شوند. این روش عایق کاری دیوارها به دو صورت انجام می شود. عایق کاری دیوارها از داخل ساختمان و عایق کاری از خارج ساختمان. معمولا عایق کاری از سمتی انجام می شود که نمای ساختمان (داخلی یا خارجی) در آن قسمت نیاز به بازسازی داشته باشد. در این روش عایق کاری می توان از دو روش عایق کاری با سازه و عایق کاری بدون سازه استفاده کرد. اما امکان استفاده از روش سوم وجود ندارد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

روش های عایق کاری دیوارهای ساخته شده :

  • عایق کاری دیوار از نمای خارجی
  •  عایق کاری دیوار از نمای داخلی

بهترین راه برای عایق کاری دیوارهای خارجی ساختمان، ساختن دیوار بصورت دو لایه با ایجاد فاصله ی هوایی بین آن است و برای جلوگیری از پل زدن گرما (پل حرارتی) بین دو لایه باید از عایق های حرارتی استفاده کرد. فاصله ی بین دو لایه ممکن است با هوا پر شود که در این صورت فاصله ی بهینه بین 2 تا 5 سانتیمتر است. برای داشتن راندمان حرارتی بهتر می توان فاصله بین دو لایه را با عایق حرارتی پر کرد. عرض عایق حرارتی استفاده شده باید بیشتر از فاصله ی بین دو لایه دیوار باشد تا در هنگام نصب فضای بین دو لایه دیوار بطور کامل با عایق حرارتی پر شود. دو روش دیگر عایق کاری حرارتی دیوارهای خارجی، عایق کاری از بیرون ساختمان و عایق کاری از درون ساختمان است.