سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توزیع انواع اندود سطحی با مواد قیری لایه آسفالت

نظر

توزیع انواع اندود سطحی با مواد قیری لایه آسفالت : اندود سطحی‌ برای آغشته نمودن سطح آسفالتی یا بتنی موجود با مواد قیری و ایجاد چسبندگی با لایه آسفالتی اجرا می‌شود. از انواع قیرهای محلول و قیرآبه می‌توان برای اندود سطحی استفاده کرد.اندود نفوذی که این اندود نفوذی به منظور آماده کردن سطح شنی راه جهت پخش لایه آسفالتی اعم از آسفالت سطحی، آسفالت سرد یا آسفالت گرم انجام می شود. این اندود علاوه بر کمک به آب بندی کردن جسم راه و چسباندن سنگدانه ها به یکدیگر و نفوذ در خلل و فرج سطح قیرپاشی شده، موجب چسبندگی قشر آسفالت به سطح راه می شود.

توزیع انواع اندود سطحی با مواد قیری لایه آسفالت

تمامی قسمت‌هایی که اندود سطحی می‌شود، حتی الامکان در همان روز باید با قشر آسفالتی پوشیده شود. عبور و مرور وسایل نقلیه از روی سطوح قیر پاشی شده مجاز نیست. هر گاه لازم باشد که اندود سطحی ضمن عبور وسایل نقلیه از روی راه صورت می‌گیرد باید همیشه نصف عرض راه برای عبور و مرور آزاد نگهداشته شود به طوری که وسایل نقلیه از روی قسمت‌های اندود شده تردد ننمایند. برای تأمین ایمنی عبور و مرور وسایل نقلیه، پیمانکار باید با نصب علایم ایمنی کافی و گماردن مأموران راهنما از تردد وسایل نقلیه در طول قسمت‌های اندود شده، به ویژه بلافاصله بعد از اجرای اندود سطحی و نیز تا موقعی که با قشر آسفالتی پوشیده نشده است جلوگیری به عمل آورد. مسئولیت تأمین بی‌خطری تردد وسایل نقلیه از روی سطوح قیرپاشی شده، کلاً به عهده پیمانکار است. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

اندود لایه آسفالتی اندود لایه آسفالتی, اندود سطحی آسفالت

اجرای اندود سطحی بدون رعایت احتیاط و تأمین شرایط ایمنی لازم و کافی برای عبور و مرور وسایل نقلیه که باید توسط پیمانکار فراهم شود، به هیچ وجه مجاز نبوده و دستگاه نظارت می‌تواند عملیات را متوقف سازد. اندودها در جاهایی به کار می‌روند که دارای شرایط زیر باشند.

  1. در آنجا نیاز به تعمیر و نگهداری نباشد
  2. گرد و غباری وجود نداشته باشد.

اندودها برای حل مشکلات موجود در روسازی با عملکرد زیر استفاده می‌شوند :

  1. ضدآب کردن روزنه‌ها و منافذ موجود.
  2. تقویت روسازی آسفالتی یا بتنی یا لایه های آب بندی.
  3. پوشش ترکهای حرارتی و یا دائمی با توجه به علت پیدایش آن.

اندودها به دلایل اقتصادی نیز استفاده می‌شوند :

  1. اندودها کم هزینه‌تر از تعمیر و نگهداری یک جاده شنی هستند.
  2. اندودها می توانند مرحله‌ای مقدماتی برای روسازی آسفالتی باشند.
  3. اندودها از نظر اقتصادی می‌توانند عمر روسازی را بالا ببرند.