سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین پوششهای آلی محافظتی سطح خارجی لوله

نظر

بهترین پوشش‌های آلی محافظتی سطح خارجی لوله : با توجه به موارد فوق و هزینه‌های سنگینی که در اثر خوردگی خطوط لوله تحمیل می شود، باید سیستم‌های حفاظتی مطمئنی برای کنترل خوردگی انتخاب شود. انتخاب روشی مناسب جهت حفاظت خطوط انتقال با افزایش طول عمر خطوط، کاهش شات داون برای تعمیر خطوط، کاهش هزینه‌ها برای ترمیم یا تعویض سیستم‌های حفاظت را در پی خواهد داشت.

بهترین پوشش‌های آلی محافظتی سطح خارجی لوله

پوشش‌های آلی مختلفی برای محافظت از خوردگی سطح خارجی لوله‌های فولادی استفاده می‌شوند که فرایند حفاظت را با حفاظت کاتدی تکمیل می‌کنند. انتخاب نوع خاصی از پوشش به ملاحظات فوق الذکر و همچنین تنش‌های خارجی که لوله باید تحمل کند، سازگاری با حفاظت کاتدی و جریان مورد نیاز، ویژگی‌های خاک و … بستگی دارد. خوردگی در اثر قرار گرفتن لوله در معرض واکنش های شیمیایی یا عوامل محیطی تاثیر گذار اتفاق می افتد و باعث کاهش کارایی لوله های فولادی می گردد. جهت اطلاع از فروش محصول و دریافت مشاوره با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عوامل خوردگی لوله های انتقال :

پوشش لوله نفت و گاز پوشش لوله نفت و گاز, عایق سطح خارجی مخازن

  1.  باکتری ها
  2.  آب
  3.  مواد شیمیایی مختلف
  4.  آلودگی های محیطی
  5.  ریشه های درختان و گیان
  6.  رطوبت
  7.  شرایط دمایی متفاوت در طول روز و سال
  8.  در معرض سایش ذرات شن و ماسه

ویژگی های مهم یک پوشش سطح خارجی مناسب :

  •  مقاومت کافی پوشش ها در برابر ضربات خارجی
  •  مقاومت کافی پوشش ها در برابر نفوذ و نشت املاح و مواد شیمیایی
  •  مقاومت کافی پوشش ها در برابر جدایش کاتدی
  •  مقاومت کافی پوشش ها نسبت به درجه حرارت بالای محیط و سیال موجود در لوله
  •  مقاومت کافی پوشش ها نسبت به تنش های های موجود در خاک
  •  مقاومت پوشش دهنده ها نسبت به جذب آب و رطوبت
  •  انعطاف پذیری مناسب سطح پوشش دهنده
  •  دارای استحکام و مقاومت بالا
  •  مستحکم و مقاوم در برابر آسیب های احتمالی در هنگام جابجایی
  •  دارای بودن ایمنی و استاندارد مناسب

به صورت کلی باید بگوییم که خوردگی و ساییدگی در لوله های فولادی باعث بروز مشکلات بزرگ می گردد ،از آنجا که خوردگی در لوله می تواند هم در سطح بیرونی و هم در سطح داخلی لوله رخ دهد ،توجه ما را بیش از پیش به راه هایی جهت مقابله با خوردگی معطوف می کند. طراحی خطوط انتقال ممکن است به گونه ای باشد که جهت انتقال این سیالات، این خطوط در خاک و یا آب مدفون شده باشند، و یا ممکن است که این خطوط در مناطقی تعبیه شده باشند که در معرض تغییرات مداوم دما در طول شبانه روز و یا فصول مختلف سال باشند. همچنین ممکن است که خطوط انتقال در معرض سایش ماسه، شن، صدف ها یا سایر رسوبات قرار داشته باشند. بررسی تمامی این عواملی این نکته بسیار مهم را یادآور می شود که لوله های موجود در خطوط لوله باید جهت افزایش طول عمر مفید باید با پوشش مناسب پوشش دهی شده باشند. پوشش های آلی متفاوتی برای جلوگیری از خوردگی لوله های فولادی مورد استفاده قرار می گیرند. به کلیه فعالیت هایی که جهت آماده سازی و زیر سازی لوله های فولادی شامل کنترل شرایط دما و فشار، زبری، میزان تمیزی، میزان آلودگی نمکی سطحی و در آخر عایق کاری لوله ها، پوش دهی لوله گفته می شود.