سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه آب بندی آسفالت ها با قیر امولسیونی

نظر

نحوه آب بندی آسفالت ها با قیر امولسیونی: از دیرباز یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های شهری، کوچه‌ها و خیابان‌ها بوده‌اند. با گسترش شهرها و افزایش تقاضا برای حمل و نقل، بزرگرا‌ه‌ها و آزادرا‌ه‌ها نیز به را‌ه‌های شهری افزوده شدند تا ضمن پاسخگویی به نیاز حرکتی شهر، امکان حرکت پرسرعت خودروها در شهر را فراهم نمایند. از آنجا که کیفیت روسازی معابر شهری یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیر گذار در کیفیت سیستم حمل و نقل شهری است، ساخت روسازی‌های با کیفیت به همراه تعمیر و نگهداری صحیح روسازی می‌تواند عاملی مهم در تأمین رضایت شهروندان در مورد عملکرد شهرداری باشد.

نحوه آب بندی آسفالت ها با قیر امولسیونی

آیین نامه‌ها و گزارش‌های مختلفی در دنیا منتشر شده است که انواع خرابی‌های روساز‌ی‌ها را به همراه دلایل رخداد و روش‌های ترمیم آن ارائه و دسته‌بندی می‌نمایند. با توجه به این موضوع که خرابی‌ها در وهله اول تابع عوامل فیزیکی ناشی از ساخت روسازی لحاظ می‌شوند، در هر منطقه از دنیا این امکان وجود دارد که به تناسب نوع قیر، نوع سنگدانه، روش ساخت، نوع زیرسازی راه، نوع ترافیک و بسیاری عوامل دیگر، دسته‌های مختلفی از خرابی رخ دهند. شرکت گوهر ابنیه پایتخت تولید محصولات مرغوب با استفاده از بهترین مواد انگلیسی و دستگاه های آلمانی درجه یک ، شعار ایجاد (آرامش و اطمینان ) را برای مصرف کننده تحقق بخشیده است. جهت اطلاع از قیمت ها، آشنایی با محصولات و همچنین چگونگی ثبت سفارش با مشاورین مجموعه ما در تماس باشید. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

اجرا زیرسازی آسفالت اجرا زیرسازی آسفالت, امولسیون کند شکن

معمولاً یک امولسیون کند شکن (1-CSS یا 1h-CSS )با نسبت 50/50 رقیق میشود. 1-CSS میتواند بـا اضـافه کـردن آب به امولسیون و یا اضافه کردن امولسیون به آب رقیق شود. اولین روش اغلب فوم بیشتری تولید می کند که به فشار آب و نحوه پر کردن بستگی دارد. اندود آب بندی بدون مصالح سنگی با به کار بردن 5/0 تا 5/6 لیتر در هر متر مربـع اجرا می شود (میزان کاربرد این نوع اندود به بافت روسازی، شرایط محلی و ترافیک بستگی دارد). برای اجرای اندود قیری (فوگ-سیل) از قیرهای امولسیونی رقیق استفاده می شود. در این صورت بایستی ضمن مسدود کردن عبور ترافیک در هر باند نسبت به پاشش آن اقدام نمود. استفاده از قیرهای امولسیونی دیرشکن CSS در اجرای فوگ سیل بخصوص برای رویه های آسفالتی که ترک های ریز دارند مناسب تر است. خاصیت دیرشکنی این نوع قیر سبب می شود که قیر زمان کافی جهت نفوذ به ترک های ریز را داشته باشد و رویه آسفالتی بهتر آب بند شود. بدیهی است در این صورت برقراری عبور و مرور و ترافیک بر روی آن زمان بیشتری را طلب می کند. در صورتی که رویه آسفالتی راه فاقد ترک باشد می توان از قیرهای زودشکن CRS بهره برد این نوع قیر در مدت کوتاهی پس از پاشش شکسته شده و امکان برقراری عبور و مرور بر روی آن سریعتر امکان پذیر است اجرای فوگ سیل در درجه حرارت کم و یا زیاد از کیفیت آن میکاهد.