سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اجرای نانو کامپوزیت ها برای پوشش دهی محافظتی

نظر

اجرای نانو کامپوزیت ها برای پوشش دهی محافظتی : محیط ها شامل محیط دریایی که در آن شوری بالایی اتمسفر وجود دارد یا مناطق شهری یا صنعتی با هوای حاوی عوامل خوردگی مانند دی اکسید گوگرد یا سولفید هیدروژن است. پوشش های ضد خوردگی بهترین انتخاب برای زمانی است که تجهیزات انتقال حرارت نیاز به مقاومت در برابر شدیدترین محیط های دریایی و یا شیمیایی دارد، می باشد.

اجرای نانو کامپوزیت ها برای پوشش دهی محافظتی

نانوکامپوزیت‌ها ( Nanocomposite ) به دسته‌ی خاصی از کامپوزیت‌ها گفته می‌شود که حداقل یکی از اجزای آنها نانومقیاس باشد. بیشتر نانوکامپوزیت‌ها دارای مقدار کمی (عموماً کمتر از 5 درصد وزنی) از پرکننده‌های معدنی ، ورقه‌ای و یا نانولوله‌های کربنیِ دارای ساختار منفرد می‌باشند. نانوکامپوزیت‌ها بر اساس نوع ماده‌ی پر کننده مانند خاک رس ، نانولوله‌های کربنی و سرامیک‌ها دسته بندی می‌کنند . پرکننده‌ها مواد نانو مقیاسی هستند که مقادیر نسبتاً کمی از آن‌ها به یک بستر پلیمر اضافه می‌شود تا نانوکامپوزیتی با خواص ویژه (مقاومت کششی، مقاومت در برابر سوختن و غیره) به دست آید.

نانو کامپوزیت‌های نانو ذره‌ای :

در این کامپوزیت‌ها از نانوذراتی همچون (خاک رس، فلزات، و…) به عنوان تقویت‌کننده استفاده می‌شود. برای مثال، در نانوکامپوزیت‌های پلیمری، از مقادیر کمّیِ (کمتر از 10درصدِ وزنی) ذرات نانومتری استفاده می‌شود. این ذرات علاوه بر افزایش استحکام پلیمرها، وزن آن‌ها را نیز کاهش می‌دهند. مهم‌ترین کامپوزیت‌های نانوذره‌ای، سبک‌ترین آن‌ها هستند.

نانوکامپوزیت‌های نانولوله‌ای کربنی :

اتصال پلیمرها به نانولوله باعث افزایش حلالیت نانو لوله‌ها و در نتیجه گسترش کاربرد آن‌ها می‌شود علاوه بر ان خواص فیزیکی پلیمر از قبیل استحکام مکانیکی و پایداری حرارتی ان با اتصال به نانو لوله بهبود می‌یابد و در نتیجه می‌توان با این روش نانو کامپوزیت‌هایی با ویژگی‌های قابل کنترل و مناسب کاربرد خاص آن تولید نمود.

نانو کامپوزیت پوشش محافظتی نانو کامپوزیت پوشش محافظتی, محافظت در برابر خوردگی

کامپوزیت‌های دارای ذرات ریز :

این نوع کامپوزیت‌ها ذراتی از عنصر یا ترکیبی غیر از عنصر یا ترکیب فاز زمینه‌اند. ذرات فاز تقویت‌کننده می‌تواند به صورت نامنظم و غیر یکنواخت در مرزدانه‌ها یا تقریباً یکنواخت در تمامی زمینه یا جهت دار پراکنده و توزیع می‌شود. بدین صورت توزیع ذرات ماده تقویت‌کننده در ماده زمینه می‌تواند به گونه‌ای باشد که خواص ایجاد شده به صورت همسانگرد و یا نا همسانگرد باشد توزیع غیر یکنواخت و جهت دار ماده تقویت‌کننده در کامپوزیت‌ها اهمیت صنعتی ویژه‌ای دارد.

کامپوزیت‌های تقویت شده با الیاف (فایبرها) :

اغلب کامپوزیت‌های تقویت شده با الیاف استحکام مقاومت به خستگی سفتی و استحکام ویژه با در آمیختن الیاف قوی تر ،سفت، اما ترد به زمینه نرم و انعطاف‌پذیر.

کامپوزیت‌های لایه ای :

کامپوزیت‌های لایه‌ای از لایه‌های با مواد مختلف ساخته می‌شوند. کامپوزیت‌های لایه‌ای برای بهبود استحکام مقاومت سایشی مقاومت در مقابل خوردگی و کاهش وزن طراحی می‌شوند. کامپوزیت‌های لایه‌ای از لحاظ خواص مکانیکی و فیزیکی بسیار ناهمسان هستند. اما بسیاری از خواص مهم مانند خوردگی و مقاومت سایشی عمدتاً فقط به خواص یکی از اجزای کامپوزیت بستگی دارد به‌طوری‌که نمی‌توان از روابط فوق برای آن‌ها استقاده کرد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.